هشدار تاجیکستان درباره افزایش خطرات گروه‌های تروریستی در مرز افغانستان

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار تاجیکستان درباره افزایش خطرات گروه‌های تروریستی در مرز افغانستان
هشدار تاجیکستان درباره افزایش خطرات گروه‌های تروریستی در مرز افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون بخش مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان از افزایش تهدیدات امنیتی در مرزهای این کشور با افغانستان خبر داد.
وضعیت در مرز تاجیکستان با افغانستان نگران کننده است - اسپوتنیک افغانستان
وضعیت در مرز تاجیکستان با افغانستان نگران کننده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالستار شاهیان معاون بخش مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان در سخنانی ضمن بررسی توافقنامه و بکارگیری گروه های مشترک واکنش سریع نهادهای مرزبانی در برابر تهدید مرزهای خارجی کشورهای همسود در پارلمان این کشور در این  زمینه هشدار داد.

وی افزود: احتمال نفوذ به مرز در آینده نزدیک توسط گروه های جنایی، تروریستی و افراطی و همچنین قاچاقچیان مواد مخدر در حال افزایش است.

شاهیان افزود: در مرزهای تاجیکستان با گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان به طور منظم درگیری های مسلحانه صورت می‌گیرد.

وی گفت: در نتیجه درگیری های مسلحانه طالبان و نیروهای دولتی افغانستان در مناطق شمالی افغانستان، احتمال نفوذ گروه های افراطی به تاجیکستان افزایش می یابد.

شاهیان افزود: طبق اطلاعات دریافتی گروه های تروریستی در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات در زمینه سیستم های امنیتی و درجه حفاظت مرزهای تاجیکستان هستند و برای دستیابی به اهداف خود آنان از فناوری های مدرن به طور موثر استفاده می کنند.

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت تلاش های مشترک کشورهای همسود برای پیشگیری به موقع از فعالیت مخرب چنین گروه ها و تامین امنیت منطقه تاکید کرد.

یادآوری می کنیم، که کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان با افغانستان دارای مرزهای مشترک هستند که برخی از مواقع درگیرهای در این مرزها با گروههای تروریستی رخ می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала