اسپنتا: متحدان افغانستان از لحاظ حقوقی «امارت اسلامی» را پذیرفته اند/ رهبران کابل بی خبرند

© Sputnik . Zuhal Sarhadاسپنتا: متحدان افغانستان از لحاظ حقوقی «امارت اسلامی» را پذیرفته اند/ رهبران کابل بی خبرند
اسپنتا: متحدان افغانستان از لحاظ حقوقی «امارت اسلامی» را پذیرفته اند/ رهبران کابل بی خبرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی دولت افغانستان گفت، که رهبران دولت کابل از روند صلح بی خبرند و متحدان افغانستان از لحاظ حقوقی «امارت اسلامی» طالبان را پذیرفته‌اند.
کرزی - اسپوتنیک افغانستان
اسپنتا: من با سیاست کرزی در قبال طالبان مخالف بودم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان در کنفرانس امنیتی هرات اظهارداشت، که رهبران دولت این کشور از روند صلح بی‌اطلاع هستند بنابراین به مردم دروغ می‌گویند.

وی تصریح کرد، که در مذاکرات صلح بطور عملی به قدرت سیاسی طالبان مشروعیت داده شده است و متحدان افغانستان نیز از لحاظ حقوقی امارت اسلامی را پذیرفته‌اند.

او افزود، که روند صلح باید با مالکیت و رهبری شهروندان افغانستان باشد و در هر صلحی نیز عدم حضور تروریست‌های خارجی مانند داعش و القاعد در قلمرو افغانستان ضمانت شود.

مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان اظهارداشت: بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان باید با هماهنگی دولت کابل انجام شود و مردم افغانستان نیز در گفت‌وگوهای صلح حضور فعال داشته باشند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره‌ مستقیم به پاکستان گفت، که این کشور هنوز هم در پی عمق راهبرد در افغانستان است و دلیل عمده و اساسی جنگ کنونی نیز مداخلات اسلام‌آباد در امور دولت کابل است.

یادآوری می کنیم، که هشتمین نشست امنیتی هرات امروز جمعه در این شهر آغاز شده و برای دو روز ادامه می‌یابد. در این نشست امنیتی، نمایندگان و دیپلمات‌های نزدیک به 20 کشور شرکت کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала