مجلس سنا: ادعای ورود نیروهای امنیتی به مرکز معلومات کمیسیون انتخابات نگران کننده است

© Sputnik / H.SH. Kheyal مجلس سنا: ادعای ورود نیروهای امنیتی به مرکز معلومات کمیسیون انتخابات نگران کننده است
 مجلس سنا: ادعای ورود نیروهای امنیتی به مرکز معلومات کمیسیون انتخابات  نگران کننده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا افغانستان، ادعای ورود نیروهای امنیتی به مرکز معلومات کمیسیون انتخابات را نگران کننده خوانده و خواستار بررسی این ادعا شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمد علم ایز دیار معاون اول مجلس سنا در نشست امروز سه ‌شنبه (30 میزان) این مجلس با اشاره به ادعای ورود نیروهای امنیتی و شکستن قفل دروازه مرکز معلومات کمیسیون انتخابات گفت که این مساله روند اعلام نتایج انتخابات را پیچیده ‌تر ساخته است.

آقای ایزدیار با توجه به اظهارات متفاوت طرف‌های دخیل انتخابات در این مورد، افزود که اعلام نتایج انتخابات نباید بیشتر از این پیچیده شود؛ در غیر آن اعتماد مردم بالای کمیسیون از بین خواهد رفت.

او همچنین بر شفافیت در اعلام نتایج آرای انتخابات تاکید کرد و گفت که آرای پاک مردم باید تعیین کننده سرنوشت سیاسی کشور باشد.

در همین حال، فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا نیز با استناد به اظهارات کمیسیون انتخابات، این موضوع را افواهات خواند و از طرف‌ های دخیل در انتخابات خواست تا به افواهات توجه نکنند.

او تاکید کرد، این مسئله باید از سوی کمیسیون بررسی شده و نتیجه به مردم اعلام شود.

این در حالی است که دو شب پیش نیروهای قطعه خاص امنیت کمیسیون انتخابات قفل دروازه دهلیز مرکز ثبت معلومات کمیسیون انتخابات را شکستانده و وارد این مرکز شده ‌اند.

تیم ثبات و همگرایی این رویداد را مشکوک خوانده و تاکید کرده که تا بررسی کامل آن، روند درج معلومات رای دهندگان از دستگاه ‌های بایومتریک به مرکز ثبت معلومات کمیسیون انتخابات متوقف گردد.

پیش از این  کمیسیون انتخابات گفته بود که قفل به دلیل سرماخوردگی دو سرباز امنیتی با هماهنگی مشاور امنیتی دبیرخانه مجلس شکستانده شده و در این رویداد به سرور مرکزی ثبت معلومات آسیبی نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала