کاهش در صادرات انار به بازارهای خارجی

© Sputnik / JAKکاهش صادرات میوۀ تازه کشور
کاهش صادرات میوۀ تازه کشور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتاق های تجارت و سرمایه گذاری می گویند که احتمال دارد که صادرات انار به بازارهای خارجی به ویژه بازارهای پاکستان تا 50 درصد کاهش یابد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، اتاق تجارت و سرمایه گذاری می گوید که تاکنون نزدیک به 25 هزار تن انار از طریق راه های مختلف به خارج صادر شده است، این در حالی است که سال گذشته در همین زمان 70 هزار تن انتقال یافته است.
به گفته این اتاق، بلند رفتن تعرفه‌یی گمرکی بر انار کشور در گمرک های پاکستان، بزرگترین مشکل فرا راه صادرات آن به خارج از کشور به ویژه پاکستان است، به همین دلیل از آغاز برداشت انار تا کنون تنها حدودی 25 هزار تن انار به خارج به ویژه پاکستان انتقال یافته است.

پاکستان مالیه بر انار کندهار را سه برابر کرده است - اسپوتنیک افغانستان
افزایش سه برابر مالیه بر انار کندهار از سوی پاکستان

محمد یونس مومند، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری‌ها در این باره می‌گوید که: ما صادرات زیاد نداریم تا کنون و اکنون هم معلوماتی را که ما از باغ‌ های ما در کندهار داریم، از بخش زیادی از باغ‌ های ما حاصلات گردآوری نشده اند.
شماری از باغداران کندهار می گویند که امسال بخشی زیادی از حاصلات شان بازار نخواهند داشت.
معاذالله، باغدار در کندهار می ‌گوید: ما نمیدانیم که حکومت برای ما چی وقت بازاریابی خواهند کرد، اکنون هم در بسیاری از روستاها باغ ها پر از انار هستند.
در همین حال، ارقام داده شده از ماه سنبله، امسال از سوی وزارت تجارت نشان می دهد که در امسال در این ماه تنها چهار هزار تن انار صادر شده است، این در حالی است که سال گذشته در همین نه هزار تن انتقال یافته بود.
معاذالله، باغدار در کندهار می ‌گوید: ما نمیدانیم که حکومت برای ما چی وقت بازاریابی خواهند کرد، اکنون هم در بسیاری از روستاها باغ ها پر از انارهستند.
شماری از آگاهان اقتصادی حکومت را به بی برنامه‌گی ها در این بخش متهم می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала