مایکل والتز: بر آغاز مذاکرات صلح به رهبری افغانستان تاکید کرد

© Fotolia / Gelangelan مایکل والتز: بر آغاز مذاکرات صلح به رهبری افغانستان تاکید کرد
 مایکل والتز: بر آغاز مذاکرات صلح به رهبری افغانستان تاکید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو جمهوری‌ خواه کنگره امریکا بر آغاز مذاکرات صلح به رهبری حکومت افغانستان و برقراری آتش‌ بس تاکید می‌ کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، مایکل والتز عضو جمهوری‌خواه کنگره امریکا روز دوشنبه، ٢٩ میزان در یک گردهمایی در انستیتوت شرق میانه در شهر واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت که در مذاکرات آینده با طالبان، حکومت افغانستان نیز باید شامل باشد.

او افزود: "قبل از آغاز مذاکرات صلح، طالبان باید بر پذیرفتن تطبیق آتش‌ بس، قطع روابط با تروریستان خارجی و پایان دادن به کشتار مردم تعهد کنند".

قانون‌گذار امریکایی همچنین از تصمیم دونالد ترامپ، مبنی بر لغو مذاکرات صلح با طالبان حمایت کرد.

این قانون‌گذار امریکایی همچنین از تصمیم دونالد ترامپ، مبنی بر لغو مذاکرات صلح با طالبان حمایت کرد.او گفت: "فکر می‌کنم تصمیم رییس جمهور ترامپ به‌جا بود، طالبان صدها افغان، سربازان امریکایی و سربازان افغان را می‌کشند. برای من این تعهد به صلح نیست".

آقای والتز همچنین به ‌خاطر پایان ‌یافتن درست روند انتخابات و اعلام یک حکومت منتخب، بر همکاری با افغانستان تاکید کرد؛ زیرا به گفتۀ او واشنگتن به یک همکار مشروع ضرورت دارد.

این قانون ‌گذار امریکایی گفت که حضور سربازان امریکایی در افغانستان، برای آیندۀ هر دو کشور مهم می ‌باشد، زیرا به باور او، گروه طالبان تا حال در تامین صلح، تعهد عملی نکرده ‌اند.

به گفته او، امریکا به گونۀ کامل از افغانستان بیرون نمی‌شود، به خاطری که این کشور مسؤولیت بین‌المللی دارد.

این عضو کنگره امریکا گفت که در حدود ۸ هزار سرباز امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند تا در مبارزه علیه تروریزم، با نیروهای افغان همکاری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала