بازداشت ۷۱ جنگجوی طالبان در بغلان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada بازداشت ۷۱ جنگجوی طالبان در بغلان
 بازداشت ۷۱ جنگجوی طالبان  در بغلان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان عملیات چند روز گذشته در قسمت هایی از ولایت بغلان، در کنار تلفات سنگین طالبان مسلح، ۷۱ جنگجوی این گروه و افراد مشکوک نیز بازداشت شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جنرال عباس توکلی فرمانده نیروهای ملی ارتش در بغلان گفت که در شش روز گذشته ۸ روستا در دندشهاب الدین و ۱۷ روستا در دندغوری پلخمری و ۵ روستای دیگر در ساحه کیلگی ولسوالی دوشی از وجود طالبان تصفیه و پایگاه های اصلی آنان در دندغوری تصرف شده است.

توکلی اضافه می کند که شب گذشته نیز در پی حملات هوایی قاری نعیم رییس کمیسیون نظامی طالبان برای بغلان با دو تن دیگر که هنوز هویت شان مشخص نشده است، کشته شده اند.

به گفته وی نیروهای مسلح افغانستان، عصر روز گذشته یک ذخیرگاه بزرگ مهمات و پایگاه های اصلی طالبان را نیز منهدم کردند و عملیات برای پاکسازی کامل دندغوری، دند شهاب الدین و کیله‌گی ولایت بغلان از وجود طالبان، همچنان ادامه دارد.

با این حال طالبان مسلح نیز ادعا کرده اند که در یک انفجار در روستای عیسا خیل دندغوری، شمار زیاد از سربازان امریکایی و نیروهای ارتش ملی را کشته اند که این خبر از سوی فرماندهان ارتش و پولیس بغلان، رد شده است.

با این حال گروه طالبان تا هنوز در مورد این گزارش چیزی نگفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала