منابع نزدیک به طالبان: نشست چین نمایشی است

© Sputnikمنابع نزدیک به طالبان: نشست چین نمایشی است
منابع نزدیک به طالبان: نشست چین نمایشی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین که مرز کوتاهی با افغانستان دارد، برای ترغیب تلاش‌های صلح در افغانستان تلاش کرده است و ماه گذشته یک هیئت گروه طالبان در پکینگ با مقام‌های این کشور دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور نیوز، منابع نزدیک به طالبان در بیانیه‌ای گفته اند که نشستی که هفته آینده در چین برگزار خواهد شد نمایشی است و تاثیر بالای روند صلح در افغانستان ندارد.

این درحالیست که سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در قطر با نشر خبری گفته بود که چین آماده مذاکرات بین‌الافغانی خواهد بود و گفته است که ملا آخند برادر، رئیس این دفتر شام روز گذشته 22 اکتوبر عازم چین شده است و با نمایندگان کشورهای چین، افغانستان و پاکستان در این کشور دیدار و گفتگو کرده اند.

در عین حال منابع نزدیک به طالبان گفته اند که این نشست نسبت به نشست روسیه و قطر تفاوت ندارد به همین خاطر بی نتیجه خواهد بود.

از سوی هم مولوی قلم‌الدین، وزیر پیشین امر به معروف، در گفتگو با رسانه‌ها گفت: «نشتی که در چین انجام می‌شود موضوع خاصی مطرح نخواهد شد، و فقط میان سیاسیون تبادل نظر خواهد بود.»

مولوی، نیز افزوده است که در حال حاضر زمینه برای آتش بس فراهم نشده است و آرزو می‌کنیم که مذاکرات به نفع افغانستان باشد.

در همین حال کبیر حقمل، سخنگوی شورای امنیت ملی افزوده است که مقامات چینی با آنها تماس گرفته اند و گفته اند که هدف آنها از سر گرفتن مذاکرات نه بلکه برقراری صلح در افغانستان است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала