وزارت صلح شرط اشتراک حکومت افغانستان در نشست پکن را نام برد

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت صلح شرط اشتراک حکومت افغانستان در نشست پکن را نام برد
وزارت صلح شرط اشتراک حکومت افغانستان در نشست پکن را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دولت در امور صلح با نشر یک اعلامیه مطبوعاتی درمورد چگونگی شرکت نمایندگان حکومت افغانستان در نشست صلح پکن، توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دولت در امور صلح با نشر یک اعلامیه نوشته است که این وزارت از هر نوع دیالوگ بین افغان‌ها به عنوان یک‌ اصل استقبال می‌کند؛ اما با این توقع که یک گام به جلو در پروسه صلح باشد.

در خبرنامه آمده است: "تجربه دیالوگ دوحه با درنظرداشت شیوه انتخاب اشتراک‌کنندگان و تنظیم اجندای آن، یک گام به پیش بود و مسیر سازنده‌ای را برای پیشبرد پروسه صلح روشن ساخت. تاکید ما بر همه‌شمول بودن و مرکزیت نقش دولت جمهوری اسلامی افغانستان پا برجاست".

تا یک هفته دیگر چین میزبان مذاکرات صلح خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
تا یک هفته دیگر چین میزبان مذاکرات صلح خواهد بود

در پایان خبرنامه آمده است: "فعلا روی جزییات چگونگی برگزاری دیالوگ در کشور دوست چین، صحبت‌ها با دولت چین جریان دارد و در صورتی که معیارهای قابل قبول در نظر گرفته شده باشند، در حصه اشتراک در این برنامه تصمیم گرفته خواهد شد".

قبل از این گزارش شده بود که قرار است به تاریخ ۲۸ – ۲۹ اکتوبر در چین نشست بین‌الافغانی برگزار شود.

شایان ذکر است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان و طالبان در نتیجه ۹ دور مذاکرات در قطر، متن توافقنامه شرایط خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و آتش‌بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی، را آماده نموده بودند.

اما پس از وقوع چند حمله تروریستی در کابل توسط طالبان، دونالد ترامپ،‌ رئيس جمهور ایالات متحده امریکا دیدارهای برنامه‌ریزی شده به تاریخ ۸ سپتمبر در کمپ دیوید با نمایندگان طالبان و رئيس جمهور افغانستان را لغو کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا آنزمان اعلام کرد که واشنگتن مذاکرات با طالبان را متوقف نموده و خلیلزاد از قطر به امریکا خوانده شده است.

پس از توقف مذاکرات امریکا با طالبان، نمایندگان این گروه به مسکو سفر نموده و در آنجا برای از سرگیری مذاکرات اعلام آمادگی نمودند.

پس از مسکو، نمایندگان طالبان همچنان به تهران و پکن سفر نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала