300 نظامی چچنی در مرز ترکیه اعزام شدند

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر 300 نظامی چیچین در مرز ترکیه اعزام شدند
300 نظامی چیچین در مرز ترکیه اعزام شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور روسیه برای پاکسازی تروریستان سه صد عسکر جنگی خود را در مرز ترکیه و سوریه اعزام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که حدود 300 نیروی نظامی دیگر را از چچن به سوریه اعزام کرد تا کارهای ویژه ای را در منطقه 30 کیلومتری در مرز با ترکیه انجام دهند.
در این خبرنامه آمده است که تا ساعات دیگر از میدان نظامی کراسنودار و روستوف بیش از 20 دستگاه زرهی جنگی «Tiger و Typhoon-U » وارد پایگاه خیمیم می‌شوند.
در این خبرنامه آمده است که نیروهای ارتش روسیه برای محافظت مردم، قانون و گشت‌زنی ها در آینده نزدیک اقدام می‌کنند. و از سوی هم گفته اند که برای عقب نشینی نیروهای کارگر کرد در 30 کیلومتری ترکیه و سوریه نیز کمک خواهند کرد.
وزارت دفاع گفته است که با تجربه‌ترین و مسلکی‌ترین عساکر وارد سوریه شده اند که در «ولادی‌کفکاز» تعلیم دیده شده اند.
عساکر درحالی در مرز ترکیه و سوریه اعزام شده اند که تاریخ 23 اکتوبر چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام آتش بس کرده بود اما در ادامه افزوده گفته بود که عملیات نظامی علیه کردها توقف نشده است و نیروهای ما همیشه آماده پاکسازی گروهای تروریستی خواهد بود.

استقرار عساکر تازه تفس امریکایی در اروپا برای «بازدارندگی روسیه» - اسپوتنیک افغانستان
استقرار عساکر تازه تفس امریکایی در اروپا برای «بازدارندگی روسیه»

ر عین حال دیداری‌ که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، در شهر سوچی روسیه داشتند بر تعهد خود در برابر تامین امنیت و تمامی ارضی سوریه تاکید کردند، و از توافقنامه عدن نیز پشتیبانی کرده اند.
اما در این توافقنامه عملیات تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگر کردکستان تا 30 کیلومتری این کشور پا برجا خواهد ماند.
در این تفاهم نامه همچنین آمده است که مسکو و انقره برای جلوگیری از ورود تروریست ها به مرزهای سوریه و ترکیه اقدامات لازم را انجام می دهند. علاوه بر این، روسیه و ترکیه توافق کردند که همکاری مشترکی را برای نظارت بر اجرای تفاهم نامه درباره سوریه ایجاد کنند.
یادآوری می‌کنیم که روز ۹ اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала