ناتو شرایط برای مذاکره با طالبان را اعلام کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو شرایط برای مذاکره با طالبان را اعلام کرد
ناتو شرایط برای مذاکره با طالبان را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته است که برای موفقیت در مذاکرات صلح، طالبان باید «امتیازات واقعی» بگیرند و آمادگی خود را برای کاهش سطح خشونت نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز جمعه 25 اکتوبر در نشستی با وزیران دفاع کشورهای ناتو گفته است که طالبان باید امتیازات واقعی بگیرند و در بدل از خشونت دست بکشند.
استولتنبرگ، افزوده است که ما همیشه در کنار نیروهای امنیتی افغانستان باقی خواهیم ماند و مبارزه با گروهای هراس افگن و تروریزم بین‌المللی با افغانها ادامه خواهیم داد و طالبان نیز باید امتیاز بگیرند و از خشونت دست بکشند تا که مذاکرات موفقانه سپری شود.
موضوع آغاز گفتگوی‌های صلح میان طالبان و امریکا در افغانستان و مکانهای مختلف از جمله در مسکو گفتگو صورت گرفت، جایی که در تاریخ 9 نومبر 2018، نشست خصوصی در مورد افغانستان با حضور نمایندگان کشورهای منطقه برگزار شد.
گفته‌های او در حالی مطرح می شود که که قرار بود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در کمپ دیوید با رییس جمهور افغانستان و رهبران گروه طالبان دیدار کرده و توافق امریکا و طالبان را نهایی کند اما دونالد ترامپ از لغو این دیدار خبر داد.

سفرهای خلیلزاد برای گفتگوهای صلح آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
سفرهای خلیلزاد برای گفتگوهای صلح آغاز شد

او گفت مذاکره با طالبان را لغو کرده است، چون آنها با حمله‌ای دیگر، غیرنظامیان و یک سرباز امریکایی را در آستانه این دیدار کشته‌اند.
آقای ترامپ با اشاره به این حمله نوشته که راه‌های به مراتب بهتری برای آمادگی مذاکرات وجود داشت. وی گفته است که طالبان می‌فهمند خطای بزرگی کردند و حالا نمی‌دانند چطور جبران کنند.
دور نهم مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان که برای ده ما در دوحه پایتخت قطر در جریان بود، شامل دولت افغانستان نمی‌شد چون طالبان این دولت را نامشروع می‌دانند.
نماینده خاص امریکا، در امور صلح افغانستان، زلمی خلیل زاد پس از 9 دور مذاکرات در قطر، روی سند پیش نویس، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، اتش بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی به توافق رسیده بودند.
یادآوری می‌کنیم که هفته آینده میزبان نشست گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала