حدود 900 هزار رای انتخاباتی در افغانستان بی‌اعتبار شناخته می‌شوند

© Photo / IEC fbحدود 900 هزار رای انتخاباتی در افغانستان بی‌اعتبار شناخته می‌شوند
حدود 900 هزار رای انتخاباتی در افغانستان بی‌اعتبار شناخته می‌شوند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولانامحمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که بر مبنای تعدیل قانون انتخابات، حدود 770 تا 900 هزار رأی بی‌اعتبار است.

به گزارش اسپوتنیک، مولانامحمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات در صفحۀ فیس‌بوکش نوشته است که دو روز پس از برگزاری انتخابات، دفترهای ولایتی این کمیسیون از اشتراک 2695890 رأی‌دهنده در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان گزارش داده بودند.

به گفتۀ مولانا عبدالله، در حال حاضر شمار آرای بایومتریک‌ شده به 1791703 تا 1929333 رأی می‌رسد. مولانا عبدالله می‌گوید، میان رقم اول و دوم 137630 رأی تفاوت است؛ به گفتۀ او، این تفاوت قابل بحث و تدقیق است.

مولانا عبدالله تأکید می‌کند که مسئولان ولایتی این کمیسیون که تقلبات مراکز شان را گزارش نداده‌اند به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می‌شوند.

انتخابات 6 میزان افغانستان در فضای نسبتاً امنی برگزار شد و قرار بود نتایج ابتدایی در تاریخ 27 این ماه اعلام شود. اما نتیجه در زمان مشخص‌ شده اعلام نشد.

اما امروز یکشنبه (5، عقرب) کمیسیون مستقل انتخابات گفت که نتاریج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را به تاریخ 23 عقرب اعلام خواهد کرد.
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با نشر یک اعلامیه گفته است که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور به تاریخ 23عقرب سال جاری، اعلام خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала