واکنش عبدالله به کشته شدن البغدادی و تأسف مجدد وی از استعفای صلاح الدین ربانی

© Photo / Facebook/moiعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه حکومت بار دیگر از استعفای صلاح الدین ربانی تأسف عمیق خود را اظهار داشت. وی همچنین خبر کشته شدن رهبر داعش را به تبصره گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ریاست اجراییه،عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت می گوید که وزیر خارجه پیشین استعفا کرد، اما علاقه مندی او، این بود که صلاح الدین ربانی وظیفه خود را تا پایان دوره کاری حکومت ادامه می داد.

عبدالله امروز دوشنبه(6 عقرب) در نشست شورای وزیران گفت: “رهبر داعش روز گذشته کشته شد و امیدواری ما این است که این گروه با کشته شدن رهبرشان، از اهداف شان که متضرر اصلی آن مسلمانان بودند و اقلیت های مذهبی را هدف قرار می دادند، باز ماند”.

وی افزود، داعش در افغانستان عامل کشتار مردم بی گناه بوده و حادثه هسکه مینه ولایت ننگرهار، عمق جنایت این گروه را نشان می دهد.

در پیام ریاست اجراییه آمده است: ابوبکر البغدادی رهبر خودخوانده گروه دهشت‌افگن داعش در اثر عملیات نیروهای ایالات متحده در سوریه به قتل رسید.
او در جریان فعالیت‌ها و رهبری داعش باعث قتل و کشتار هزاران تن از مسلمانان و ویرانی و نا آرامی عراق، سوریه و بخش‌های از کشورهای اسلامی در منطقه به شمول افغانستان گردید.

رییس اجرایی حکومت در مورد روند انتخابات نیز گفت: “انتخابات شفاف سبب نجات مردم سالاری پروسه دموکراسی و تامین ثبات در کشور می شود و توجه کمیسیون انتخابات را خواستار هستیم.”

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала