محب: حکومت برای شرکت در نشست بین الافغانی چین آماده می‌شود

© Photo / دفتر شورای امنیت افغانستانحمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان
حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور غنی از آمادگی های مقامات برای شرکت در نشست بین الافغانی چین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حمد الله محب، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور غنی امروز سه شنبه (7 عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت: مقامات افغانستان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی دارند تا در نشست بعدی صلح بین الافغانی که قرار است در چین برگزار شود شرکت نمایند.

مشاور امنیت ملی در ادامه گفت: "چین دولت افغانستان را به برای شرکت در نشست بین الافغانی دعوت کرد، ما موافقت کردیم و پیشنهاد دادیم که این نشست پس از اعلام نتایج انتخابات (ریاست جمهوری)برگزار شود". پیش بینی می شود نتایج اولیه انتخابات در تاریخ 14 نوامبر اعلام خواهد شد.

او افزود: “گروه طالبان باید رابطه‌ خود را با پاکستان تعریف کند و از کشتن افغان‌ها دست بکشد و نیز پیش از آغاز مذاکرات صلح، باید آتش‌بس یک ماهه را اعلام کند”.

ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: نشست چین ادامه نشست‌ های قطر و مسکو است

مشاور امنیت ملی رییس جمهور تاکید کرد که تاکنون در مورد تبادله انس حقانی با دو استاد ربوده شده دانشگاه امریکایی گفت‌وگویی نشده‌ است.

به گفته محب، هر روند صلح که در افغانستان به امضا می رسد، همسایه ها و منطقه باید موافق آن باشند، اگر منطقه مواقفت نداشته باشد، جنگ ادامه می یابد.

به گفته محب، طالبان با رد مذاکره، می خواهند افغان کشی را ادامه دهند.

این درحالیست که گروه طالبان، همواره روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید نموده و گفته است، تا زمان حضور این نیروها، به جنگ خود ادامه می‌دهد.

از سوی هم این گروه با وجود پیشنهاد چندین مرتبه‌ی حکومت افغانستان، حاضر به مذاکره مستقیم با این حکومت نشده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала