دیدار زلمی خلیل‌زاد با عمران‌خان در مورد افغانستان

© AP Photo / Burhan Ozbilici دیدار زلمی خلیل‌زاد با عمران‌خان در مورد افغانستان
 دیدار زلمی خلیل‌زاد با عمران‌خان در مورد افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران‌ خان: این مهم است که تمام طرف‌ های درگیر برای کاهش خشونت‌ ها در افغانستان گام‌ های عملی بردارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون 1، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در دیدار با زلمی خلیل ‌زاد نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان گفته است که این امر بسیار مهم است تا تمام طرف‌های درگیر در افغانستان، باید در جهت کاهش میزان خشونت، گام‌ های عملی بردارند.

دفتر نخست وزیر پاکستان در خبرنامه‌‌یی نگاشته که عمران خان در دیدار با خلیل‌زاد، گفته است که پاکستان بار دیگر حمایت «دوامدار و صمیمانه‌ی» خود را از روند صلح افغانستان اعلام کرده است.

نخست وزیر پاکستان این را هم گفته است که باید از روایت‌های منفی و انجام تلاش‌ها برای تضعیف پیشرفت ‌های انجام شده در پیوند به صلح، خوداری شود.

    عمران‌خان به روحانی: کاش فارسی می دانستم - اسپوتنیک افغانستان
عمران‌ خان به روحانی: کاش فارسی می دانستم

او همچنان افزوده است که پاکستان به عنوان «دوست صمیمی» افغانستان حاضر است تا تمام اقدام‌های لازم را درحد توان خود انجام دهد، زیرا به گفته‌ او ثبات در افغانستان و منطقه، خواست پاکستان است.

عمران خان گفت: «پاکستان مسوولیت مشترک خود می داند تا با همه‌ کشورها، برای موفقیت گفتگوها و رسیدن افغانستان به یک توافق صلح تلاش کند، ما آماده‌ انجام هر گونه تلاش ممکن برای رسیدن به صلح و امنیت پایدار و دستیابی به توسعه‌ی بلند مدت، پیشرفت و رفاه در افغانستان و منطقه هستیم. صلح و امنیت در افغانستان هم‌سو با منافع ملی پاکستان است».

از سوی هم، آقای خلیل‌زاد در این سفر بیشتر بر رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان پا فشاری کرده است. دیروز منابعی در دولت افغانستان تایید کردند که خلیل‌زاد در کابل نیز روی رهایی این دو استاد با حکومت افغانستان گفتگو کرده است.

امروز مشاور امنیت ملی نیز این گفته‌ها را تایید کرد.

روز جمعه خلیل‌زاد با نماینده‌گان روسیه، چین و پاکستان در مسکو نیز دیدار و گفتگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала