رایزنی خلیلزاد با مقام های پاکستانی در مورد افغانستان

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت امریکا در پاکستان گفته است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور صلح افغانستان​ در دیدارش با مقام‌های ارشد پاکستانی در اسلام‌آباد بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان تاکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایالات متحدۀ امریکا در پاکستان، در اعلامیه‌یی که امروز (چهارشنبه، ۸عقرب) نشر کرده، گفته‌است که زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان در یک سفر دو روزه از اسلام‌آباد دیدار کرده‌است.

بربنیاد این اعلامیه، خلیل‌زاد در دیدار با مقام‌های پاکستانی دربارۀ روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.

در بخشی از این اعلامیه آمده‌است: «فرستادۀ ویژه، در این دیدار با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، جنرال جاوید قمر باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان و دیگر مقام‌های این کشور دربارۀ روند کنونی صلح افغانستان و اهمیت کاهش خشونت‌ها گفت‌وگو کرده‌است.»

پیشتر، دفتر نخست‌وزیر پاکستان نیز گفته‌ بود که زلمی خلیل‌زاد به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از اسلام‌آباد دیدار کرده‌است.

بربنیاد گفته‌های دفتر نخست‌وزیر پاکستان، عمران‌خان در دیدارش با خلیل‌زاد، پشتیبانی‌اش را از روند صلح افغانستان اعلام کرده‌است.

خلیل‌زاد، پیش از سفر به اسلام‌آباد از کابل نیز دیداری داشت – دیداری که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان گفت که ازبهر رهایی استادان دانشگاۀ «امریکایی – افغانستان» از چنگ طالبان، صورت گرفته بود.

اما، گفته می‎شود که سفر آقای خلیل‌زاد به اسلام‎آباد بخشی از تلاش‎های او برای صلح افغانستان است تا گفت‌وگوهای متوقف شدۀ امریکا با طالبان در این باره ازسر گرفته شوند.

گفت‌وگوهای طالبان و امریکا حدود دو ماه پیش از سوی دانلد ترمپ، رییس‎جمهور امریکا پس از یک حملۀ انتحاری طالبان در کابل متوقف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала