متهم شدن اشرف غنی به ممانعت از ارزیابی فساد در گمرکات

© Photo / ارگ متهم شدن اشرف غنی به ممانعت از ارزیابی فساد در گمرکات
 متهم شدن اشرف غنی به ممانعت از ارزیابی فساد در گمرکات   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که اشرف‌غنی، رییس حکومت وحدت ملی مانع نظارت و ارزیابی اعضای این مجلس درباره وضعیت فساد در گمرکات شده‌ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، در نشست امروز (چهارشنبه، ۸ عقرب)  شماری از اعضای مجلس نمایندگان، از حکومت خواستند که مانع نظارت ‌شان از گمرکات نشود.

مجلس نمایندگان دو هفته پیش هیات مشترکی از کمیسیون‌های اقتصاد ملی، تفتیش مرکزی و امور دفاعی این نهاد را توظیف کرده‌بود تا فساد در گمرکات به‌ویژه واردات نفت و گاز را بررسی کند.

غلام‌حسین ناصری؛ عضو مجلس نمایندگان گفته است که در نتیجه فساد در گمرکات، اموال تجارتی و تیل بی‌کیفیت وارد بازار می‌شود و باید جلو این روند گرفته شود.

او افزود که رییس جمهور حق ندارد مانع اعمال صلاحیت نظارتی مجلس شود و این کار او خلاف قانون اساسی کشور است.

در این میان، حفیظ‌الله جلیلی؛ یکی دیگر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو هیات مشترک در زمینه بررسی فساد در گمرکات هم گفت رییس جمهور مانع بررسی گمرکات از سوی مجلس شده‌است.

او افزود: «ما یک‌بار هفته گذشته به وزارت مالیه و ریاست گمرکات وزارت مالیه مکاتیب جداگانه فرستادیم که گزارشات گمرکی‌شان را بفرستند؛ اما نفرستادند. دیروز بازهم به این دو اداره مکتوب فرستادیم؛ ولی تا هنوز جواب نداده‌اند».

میررحمان رحمانی؛ رییس مجلس نمایندگان گفت: «در مورد نظارت از عواید گمرکی، مکتوبی را که قبلاً رییس جمهور ارسال کرده‌بود جواب دادیم و کار نظارت ما جریان دارد و مشکلی نیست».

تاکنون ریاست جمهوری در مورد این ادعاها ابراز نظری نکرده‌است.

بارها گزارش‌هایی مبنی بر وجود فساد گسترده در گمرکات کشور منتشر شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала