لوی سارنوالی متهمان قضیه شکستن قفل "دیتاسنتر" کمیسیون انتخابات را نام برد

© Photo / IECلوی سارنوالی متهمان قضیه شکستن قفل "دیتاسنتر" کمیسیون انتخابات را نام برد
لوی سارنوالی متهمان قضیه شکستن قفل دیتاسنتر کمیسیون انتخابات را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی سارنوالی افغانستان در پیوند به شکسته شدن قفل مرکز دیجیتالی کمیسیون مستقل انتخابات خواستار برکناری مشاور امنیتی و مسوول گاردهای ملکی این کمیسیون و یک سرباز موظف در کمیسیون مستقل انتخابات شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در نامۀ کمیسیون مستقل انتخابات که به لوی سارنوالی فرستاده شده است، نام‌های مشاور امنیتی دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات و دو تن دیگر هم چون متهمان یاد شده‌اند و از لوی سارنوالی خواسته شده‌است که دربارۀ تمامی کسانی که در این ماجرا دخیل بوده‌اند، بررسی کند.

 مجلس سنا: ادعای ورود نیروهای امنیتی به مرکز معلومات کمیسیون انتخابات  نگران کننده است - اسپوتنیک افغانستان
مجلس سنا: ادعای ورود نیروهای امنیتی به مرکز معلومات کمیسیون انتخابات نگران کننده است

چندی پیش، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله مدعی شد که نیروهای ویژه در تبانی با افرادی در دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات شب هنگام به مرکز دیجیتالی حمله کرده و قفل‌های این مرکز را شکستانده‌اند.
لوی سارنوالی ضمن تعیین یک هیات برای تحقیق موضوع از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است تا بر اساس بند ۳ ماده ۲۳ قانون انتخابات، آن‌ها را از وظایف‌شان برکنار و دو باره جهت تحقیق معرفی کند.
سخن‌گوی لوی سارنوالی گفته است، سارنوالان موظف قضیه، از کمیسیون انتخابات خواسته‌اند که مطابق به فقرۀ سه مادۀ ۲۳ قانون انتخابات، ابتدا اشخاص متهم در این قضیه را از وظایف شان سبک دوش کند و سپس به سارنوالی معرفی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала