وصل شدن برق کابل

© شرکت برشنا وصل شدن برق کابل
وصل شدن برق کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت برق افغانستان از وصل شدن برق کابل و 10 ولایت دیگر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت برق افغانستان امروز (جمعه، ۱۰ عقرب) نوشت: تیم ولتاژ بلند و کارکنان فنی شرکت برشنا در کنار ترمیم پایه‌ی برق در سالنگ جنوبی، دو سرکت لین برق وارداتی ۲۲۰ کیلوولت پلخمری – چمتله را نیز فعال کرده است.

دوباره برق کابل و ده ولایت دیگر وصل شد - اسپوتنیک افغانستان
دوباره برق کابل و ده ولایت دیگر وصل شد

شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) اعلام کرده است، که پایه‌ی برق منهدم‌شده در سالنگ جنوبی از سوی تیم ولتاژ بلند این شرکت بازسازی شده و برق کابل و ده ولایت دیگر به گونه عادی وصل شده است.

این در حالیست، که یک پایه‌ی برق وارداتی ۲۲۰ کیلوولت در تاریخ ۱۶ میزان از سوی افراد ناشناس توسط ماین جاسازی‌شده انفجار داده شده و این پایه کاملا تخریب شده بود.

شرکت برشنا در آن زمان گفته بود که این پایه‌ی برق در ساحه‌ی «تنگی آجان» در فاصله‌ی ۱۱۱ کیلومتری از کابل در مربوطات سالنگ جنوبی توسط ماین جاسازی‌شده تخریب شده است.

شرکت برشنا تأکید کرده بود، که با تخریب این پایه، برق کابل و «سایر ولایت» قطع شده است. کارمندان ولتاژ بلند شرکت برشنا از آن زمان کار بازسازی پایه‌ی تخریب‌شده و وصل برق کابل را آغاز کرده بودند. این کارمندان در ابتدا برق وراداتی را به‌گونه‌ی موقت وصل کرده بودند.

شرکت برشنا مشخص نکرده بود، که این پایه از سوی کدام فرد یا گروهی انفجار داده شده، اما دو روز پس از تخریب این پایه، ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرد که یک گروه چهار نفری طالبان را به اتهام انفجار و تخریب پایه‌های برق بازداشت کرده است.

این ریاست نوشته بود، که این افراد در انفجار پایه‌های برق در سالنگ جنوبی دست داشتند. گروه طالبان اما این ادعا را رد کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала