خلیل‌زاد: برای رسیدن به صلح خشونت در افغانستان باید کاهش یابد

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که برای تأمین صلح پایدار، کاهش خشونت‌ها در افغانستان ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه منتشره از سوی سفارت امریکا در کابل، زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان در پایان دومین سفرش طی چندروز اخیر به کابل، اعلام کرد که امریکا از یک توافق سیاسی برای ختم جنگ پشتیبانی می‌کند.

بربنیاد خبرنامۀ سفارت امریکا، آقای خلیل‌زاد این سخنانش را در سفر اخیرش به کابل که در روزهای (29 تا 1 نوامبر) صورت گرفت، در دیدار با سیاسیون افغانستان بیان کرده‌است.

در این خبرنامه، هم‌چنان از زبان خلیل‌زاد آمده‌است که ایالات متحدۀ امریکا از پایان دادن به جنگ افغانستان از راه سیاسی پیشیبانی می‌کند.

زلمی خلیل‌زاد، در هفتۀ گذشته، دوبار از کابل دیدار کرد.

حکومت افغانستان می‌گوید که سفر نخست آقای خلیل‌زاد، ازبهر رهایی دو استاد دانشگاۀ «امریکایی – افغانستان» از نزد طالبان، صورت گرفته بود.

آقای خلیل‌زاد، دو هفته پیش دور تازۀ از سفرهایش به منطقه و جهان را برای صلح افغانستان آغاز کرد. در این سفر، او از مسکو، پاکستان، کابل و شماری دیگر از کشورها دیدار کرد.

گفته می‌شود که ایالات متحده در تلاش ازسرگیری گفت‌وگوهای متوقف شده با طالبان است. این گفت‌وگوها که در حدود یک سال ادامه داشتند، در حدود دوماه پیش از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا متوقف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала