احضار شارژدافیر سفارت افغانستان در اسلام‌آباد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikaraاحضار شارژدافیر سفارت افغانستان در اسلام‌آباد
احضار شارژدافیر سفارت افغانستان در اسلام‌آباد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که در اعتراض به بدرفتاری با دیپلمات های این کشور در کابل، کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد را برای ارائه توضیحات احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع خبر" وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که کاردار سفارت افغانستان را برای ارائه توضیحات و اعلام اعتراض به بدرفتاری با دیپلمات‌های خود، احضار کرد.

محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نگرانی جدی کشورش را مبنی بر امنیت کارمندان سفارت پاکستان در کابل به کاردار سفارت کشورمان در اسلام آباد ابلاغ کرده است.

وی افزوده است که در دو روز گذشته کارمندان سفارت پاکستان در کابل مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند به گونه ای که برای عبور آنان در جاده موانعی ایجاد شده و در یک مورد، موتورسیکلتی به طور عمد خودش را به موتر حامل دیپلمات پاکستانی زده است.

پاسپورت افغانستان و بیرق پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
سفارت پاکستان در کابل صدور ویزا را متوقف کرد

وزارت امور خارجه پاکستان از افغانستان خواسته است که با تکمیل تحقیقات در این زمینه ضمن ارائه گزارش تکمیلی به اسلام‌آباد، از عدم تکرار این موارد پاکستان را مطمئن کند. 

این بیانیه افزود که پاکستان یادآور می شود که بر اساس کنوانسیون وین در مورد امتیازات و مصونیت‌های دیپلماتیک، دولت افغانستان موظف است امنیت و آزادی رفت و آمد را برای دیپلمات های پاکستانی فراهم کند. 

این در حالیست که سفارت پاکستان در کابل بخش کنسولگری‌اش را به دلایل امنیتی سر از امروز دوشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است.

حملات راکتی نیروهای پاکستانی در مرزهای افغانستان و بخصوص ولایت کنر در انی روزها بیشتر شده است و در تازه ترین مورد صدها از باشنده های کنر خانه های شان از ترس راکت پرانی پاکستان ترک کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала