حکومت افغانستان به زودی هیئتی را برای اشتراک در نشست میان افغان‌ها به چین می‌فرستد

© Fotolia / Boggyحکومت افغانستان به زودی هیئتی را برای اشتراک در نشست میان افغان‌ها به چین می‌فرستد
حکومت افغانستان به زودی هیئتی را برای اشتراک در نشست میان افغان‌ها به چین می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت افانستان، یک هیئت را روز جمعه هفته آینده برای شرکت در نشست میان افغان‌ها به چین می فرستد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، منبع می گوید که ارگ ریاست جمهوری از بهر این اعتراضات از سوی سیاستمداران کشور بلند نشود، ترکیب هیئت شرکت کننده را فاش نمی کند.

در همین حال، شماری از سیاستمداران می گویند که باید ترکیب مذاکره کننده‌گان برای این نشست واضح شود، تا برای مردم افغانستان روشن شود که از آدس آنان کی ها با طالبان مذاکره می کنند.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
محب: حکومت برای شرکت در نشست بین الافغانی چین آماده می‌شود

قیوم سجادی، عضو مجلس نماینده‌گان، می‌گوید: “متأسفانه هنوز هم تفاوت نظرهای جدی در درون نظام جمهوری اسلامی و طرفدارن جمهوری اسلامی وجود دارد من همیشه تاکید داشته ام که به جای چانه زنی روی ترکیب هیات خوب است که چانه زنی توافق و تفاهم روی اجندا باشد".

کبیر حقمل، سخنگوی شواری امنیت، اظهار می‌دارد: “جرمنی همواره با ما در آغاز مذاکرات میان افغانی همکاری کرده است از تجربه که ما با این کشور داریم از دغدغه‌های شخصی و سیاسی شان در این راستا همکاری می‌کنند”.

با این همه سوالاتی مطرح می شود که چرا ارگ ریاست جمهوری یا هم وزارت دولت در امور صلح فهرست هیئت شرکت کننده را در چین اعلام نمی کند؟

احمد سعیدی، آگاه سیاسی در این زمینه، میگوید: “حکومت افغانستان برای این هیئت را فاش نمی‌کند که مردم افغانستان آنان را قبول ندارند حکومت افغانستان هیئت را تعیین می‌کند که خیلی بی‌فهم بی‌دانش و بی‌شعور باشند یعنی آغا بلی".

این در حالی است که هم ارگ هم وزارت دولت در امور صلح، گفته بودند که هیئت برای شرکت در نشست بیجنگ همه شمول اند. اما شرکت کننده‌گان در این نشست و تعداد آنها جزئیات ارایه نمی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала