تیم انتخاباتی به رهبری دکترعبدالله خواستار ابطال 300 هزار رأی شد

© Photo / Facebook/moi تیم انتخاباتی به رهبری دکترعبدالله خواستار ابطال 300 هزار رأی شد
 تیم انتخاباتی به رهبری دکترعبدالله خواستار ابطال 300 هزار رأی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله ضمن تاکید بر شفافیت در روند بازشماری آرای انتخابات خواستار باطل شدن 300 هزار رأی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نور رحمان اخلاقی مسئول بخش فنی تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، از بازشماری حدود 12 هزار صندوق رأی خبر داد و از کمیسیون انتخابات نیز خواست تا درباره 300 هزار برگه رأی "باطل" نیز تصمیم گیرد.

اخلاقی درباره ضرورت ابطال این آرا گفت: سیصد هزار رأی باطله هنوز در روند انتخابات قرار دارد که باید درباره آن تصمیم گرفته شود؛ 137 هزار رأی بیش از حد آرا اعلام شده، 102 هزار رأی در خارج از زمان معین به کمیسیون رسیده و حدود 70 هزار رأی دیگر نیز از استاندارد تشخیص عکس تکراری و عکس گرفتن از روی تصویر پیروی نمی‌کند.

پس از نامعتبر خوانده شدن 86 هزار رأی توسط شرکت «درملوگ»، کمیسیون انتخابات افغانستان شمار آرای ثبت شده انتخابات ریاست جمهوری این کشور را یک میلیون و هشت صد و چهل و سه هزار رأی اعلام کرد.

براساس تقویم انتخاباتی افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار بود 27  میزان اعلام شود اما کمیسیون نتوانست در تاریخ مقرر نتایج را اعلام کند و اعلام آمار را به 23 عقرب موکول کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала