والی میدان وردک: علیپور باعث ایجاد مشکلات شده است

© وزارت معارفوالی میدان وردک: علیپور باعث ایجاد مشکلات شده است
والی میدان وردک: علیپور باعث ایجاد مشکلات شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی میدان وردک می گوید، که حكومت درباره علیپور تصمیم گیری می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مظفرالدین یمین والی میدان‌وردک در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: در ولایت میدان‌وردک افراد مسلح غیرمسئول کمی وجود دارد، اما فردی به نام علیپور باعث ایجاد مشکلاتی در این ولایت شده است.
وی افزود: علیپور اقداماتی را انجام داده که حکومت مجبور است تصامیمی در مورد او بگیرد و موضوع این فرد با رئیس‌جمهور غنی در میان گذاشته شده است.

تظاهرات در کابل - اسپوتنیک افغانستان
تعهد نامه که قوماندان علیپور را از بند آزاد کرد + عکس

يمين ادامه داد: با مردم و بزرگان محل صحبت‌هایی داشتیم تا افراد مسلح در چهارچوب حکومت فعالیت کنند و در غیر اینصورت دولت مرکزی درباره این افراد تصمیم خواهد گرفت، چون این افراد به عنوان یاغی پنداشته خواهد شد.
والی میدان وردک در مورد امنیت شاهراه کابل – بامیان گفت: مشکلات این مسیر بر اثر تعصبات قومی ایجاد شده چنانچه در ولسوالی جلریز اقوام مختلفی مانند پشتون، هزاره، تاجیک و سادات زندگی می‌کنند که در بخش‌هایی از سیاه‌خاک افراد علیپور در برابر پشتون‌ها دست به اقداماتی می‌زنند که این موضوع زمینه‌ساز مشکلات شده است.
وی خاطرنشان ساخت: هفته گذشته حدود 500 تن از مردم منطقه در یک نشست حاضر شدند تا برای تامین امنیت این مسیر همکاری کنند و با تشکیل کنونی توانایی تامین امنیت دایمی در این منطقه را نداریم.
يمين وضعیت معارف در این ولایت را خوب توصیف کرده اظهار داشت: همه 464 مکتب در این ولایت فعال است و شاگردان مشغول آموزش هستند.
والی  ميدان وردك گفت: 84 مرکز صحی در این ولایت برای مردم خدمات عرضه می‌کنند، فارم‌های جدید زراعتی احداث گردیده و در بخش انکشاف دهات 250 پروژه انکشافی عملی شده و277 پروژه دیگر زیر کار قرار دارد.

پیش از این نیز والی میدان وردک علیپور را متهم به آزار و اذیت مردم کرده بود، که فرمانده علیپور این اتهام ها را رد کرد.
یادآوری می کنیم، که علیپور و پشتیبانان وی اتهامات وارده را رد و می گویند که برای تامین امنیت و مبارزه در برابر طالبان مسلح شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала