ضیاء مسعود: ادعای انتقال 52 میلیون دالر توسط بنده به دُبی غلط است

© Photo / Massoud / Massoudاحمد ضیاء مسعود
احمد ضیاء مسعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یافته‌های مرکز روزنامه‌نگاری تحقیقی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که مقامات ارشد افغانستان و خانواده‌های‌شان صاحب املاک و دارایی‌هایی در دبی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "اطلاعات روز" افغانستان، احمد ضیاء مسعود، معاون رییس‌جمهوری پیشین کشور به گزارش منتشر شده تحت عنوان «خانه‌های مجلل و دارایی‌های پنهان سیاست‌مداران افغانستان در دبی»، واکنش نشان داده و انتقال 52 میلیون دالر پول نقد به امارات متحده‌ی عربی در 2009  میلادی را رد کرده است.

آقای مسعود محتوای این گزارش را «دروغ» خوانده و گفته است که در سال 2009 میلادی نیز که این خبر به نشر رسیده بود، در آن زمان او نه، بلکه مارشال محمدقسیم فهیم معاون رییس‌جمهور بوده است.

او در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است: « در سال 2009 طَي يك كنفرانس مطبوعات بنده اين خبر را به شدت رد كردم و از دادستانی کل افغانستان خواستم تا تحقيقات همه‌جانبه را در اين مورد به سر رساند متأسفانه دادستانی کل نتوانست قضيه را روشن سازد ، در شرايط فعلي روزنامه اطلاعات روز و سازمان دفتر تحقيقات ژورناليزم كه مربوط به كشور انگلستان مي‌شود اين خبر غلط و عاري از حقيقت  را دوباره به نشر سپرده‌اند ، نشر اين خبر صدمه‌ی بزرگي از نظر رواني براي من و اعضاي فاميل بنده وارد كرده است».

احمد ضیاء مسعود از دادستانی کل خواسته است تا هیأتی را برای تحقیقات همه‌جانبه‌ی این موضوع تعیین کند. او همچنان گفته است که در صورت ثابت‌شدن ادعای این گزارش، حاضر است در دادگاه حاضر شود، در غیر آن خواهان پیگرد قانونی روزنامه اطلاعات روز است.

یافته‌های مرکز روزنامه‌نگاری تحقیقی که اخیرا منتشر شده و اطلاعات روز نیز یکی از همکاران ناشر این یافته‌ها بوده، نشان می‌دهد که مقامات ارشد افغانستان و خانواده‌های‌شان صاحب املاک و دارایی‌هایی در دبی هستند.

یافته‌های این مرکز همچنان نشان می‌دهد که احمدضیا مسعود در اکتبر 2009، که در آن زمان معاون رییس‌جمهور افغانستان بود، با 52 میلیون دالر پول نقد به امارات متحده عربی پروازه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала