در ولایت ننگرهار نیمی از مکتب ها ساختمان ندارند

© Sputnikدر ولایت ننگرهار نیمی از مکتب ها ساختمان ندارند
در ولایت ننگرهار نیمی از مکتب ها ساختمان ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست معارف ننگرهار می گوید، که نیمی از مکتب های این ولایت ساختمان ندارند.
حملۀ گروهی بر ریاست معارف ولایت ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
حملۀ گروهی بر ریاست معارف ولایت ننگرهار

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بربنیاد آمارهای ریاست معارف ولایت ننگرهار، از میان ۹۵۰ مکتب، در حدود ۴۵۰ مکتب در این ولایت ساختمان ندارند.

حسیب‌الله شینواری، رییس معارف ننگرهار در این باره گفت:- "در ننگرهار در حدود ۹۵۰مکتب وجود دارد که از این میان در حدود ۴۵۰ مکتب ساختمان ندارد".

در همین حال، دانش‌آموزانی که در فضای باز آموزش می‌بینند، می‌گویند: تنها مشکل شان نبود ساختمان نیست بل‌که کیفیت آموزش نیز بسیار پایین است.

سایره، یکی از دانش‌آموزانی است که در فضای باز درس می‌خواند. سایره، با در حدود یک‌هزار دانش‌آموز دیگر که در مکتبی در شهر جلال‌آباد، که در چند متری مقام ولایت ننگرهار موقعیت دارد، درس می‌خواند.

سایره، از کم‌ توجهی حکومت شاکی است:- "ما مشکلات زیاد داریم؛ هنگامی که باران می‌شود، ما بسیار به تکلیف می‌شویم. آموزگاران ما هم بسیار غیرحاضری می‌کنند. ما می‌خواهیم که به ما توجه شود".

سکینه، دانش‌آموز دیگر در این مکتب نیز افزود:- "ساختمان ندارد مکتب ما؛ ما هم در گرمی و هم در سردی به تکلیف استیم. کتاب هم نداریم".

در همین حال، شماری از آموزگاران در این مکتب، از حکومت می‌خواهند که توجه بیشتری به وضعیت معارف در ننگرهار داشته باشند.

رومل سعادت، سرمعلم در یکی از مکتب‌های شهر جلال‌آباد در این باره گفت:- "در چند متری ولایت، متأسفانه مکتب ما ساختمان ندارد و دانش‌آموزان در گرمی و باران بسیار به تکلیف استند. کتاب‌ و مواد آموزشی نیز کمبود است".

بربنیاد آمارهای ریاست معارف ننگرهار، در حدود ۸۵۰ هزار دانش‌آموز پسر و دختر در ۹۵۰مکتب سرگرم فراگیری آموزش استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала