غنی در روز میلاد: بنیاد های تمدن اسلامی در زمان پیغمبر (ص) گذاشته شده است

© Photo / ارگغنی در روز میلاد: بنیاد های تمدن اسلامی در زمان پیغمبر (ص) گذاشته شده است
غنی در روز میلاد: بنیاد های تمدن اسلامی در زمان پیغمبر (ص) گذاشته شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز در روز میلاد حضرت محمد (ص) گفت، که زمانی که دین مبین اسلام ظهور کرد، یک تحول عظیم در جامعه به میان آمد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در مراسم گرامی داشت از میلاد حضرت محمد (ص) که امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: همۀ مورخان با اتفاق بیان می دارند که بنیادهای تمدن اسلامی در زمان پیغمبر (ص) گذاشته شده است. تمدنی که قرن ها دوام کرد و تمدن فعلی جهانی در بسیاری بخش ها احسان مند همان تمدن است.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه سخنانش در مراسم گرامی داشت از میلاد حضرت محمد (ص) افزود: زمانی که دین مبین اسلام ظهور کرد، یک تحول عظیم در جامعه به میان آمد. جامعه صاحب نظام حقوقی جامع گردید، رسول الله (ص) زراعت، تجارت و دیگر فعالیت های اقتصادی را تشویق نمود.

اشرف غنی: امیدوارم روزی یک زن رئیس جمهور افغانستان شود - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: امیدوارم روزی یک زن رئیس جمهور افغانستان شود

او همچنان گفت: از برکت تعلیمات حضرت رسول اکرم (ص) است که مفکران بزرگ، شعرا، عرفا و دانشمندان قرون بعدی، در کتاب ها و آثار شان بار بار بر عدالت تاکید کرده اند و عدالت را برای زندگی اجتماعی، صلح و ثبات اساس خوانده اند.

او همچنان در مراسم گرامی داشت از میلاد حضرت محمد (ص) درباره صلح افغانستان گفت: همانطوری که بیان داشتیم، صلح واقعی و دوامدار زمانی خواهیم داشت که به عدالت وفادار باشیم. خدای ناخواسته، اگر یک افغانستانی با افغانستانی دیگر برابر نباشد، اگر هر افغانستانی در تعیین سرنوشت و انتخاب حکومت خودش حق رای نداشته باشد، اگر قوای سه گانه مستقل نداشته باشیم که در استعمال قدرت توازن رعایت شود، اگر به مردم حق اظهار نظر و انتقاد ندهیم، پس دروازه ها را به روی عدالت بسته ایم. صلح گم‌شدۀ مشترک همۀ ماست که از ده‌ها سال دنبال آن می گردیم. ما بخاطر رسیدن به این گم‌شده خود جز رهنمایی های پیغمبر عزیز خویش، راه بهتر دیگر نداریم. چون او پیامبری بود که در میان مردم اخوت و برادری را مستحکم می کرد، قرآن عظیم الشان یکی از رسالت های آن حضرت را نجات جامعه از دشمنی، عداوت و کینه می پندارد.

اشرف غنی در مراسم گرامی داشت از میلاد حضرت محمد (ص) درباره صلح در زمان پیامبر گرامی گفت: حضرت پیغمبر منتظر نمانده تا طرفین منازعه نزد او بیایند و از او بخواهند تا میان آنان صلح کند، بلکه او خود نزد آنان رفته است و اصحاب کرام را نیز تشویق نمود تا در این کار با وی همراهی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала