واکنش هواداران تیم ثبات و همگرایی به بازشماری آرا در تخار

© Sputnikتخار
تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های محلی ولایت غورمی گویند که هوادران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در واکنش به روند شمارش آرا، دروازه کمیسیون ولایتی انتخابات تخار را بسته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "کوکچه پرس" جواد هجری، سخنگوی والی تخار در صحبت با رسانه ها ابراز داشت که هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی صبح امروز دوشنبه(20عقرب) در واکنش به روند شمارش آرا، دست‌به یک حرکت اعتراضی زدند.

هجری افزود، معترضین در تجمع شان مقابل دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات، مخالفت شان را با روند شمارش آرا اعلام کرده و دروازه این کمیسیون را بستند.

او تاکید کرد، این موضوع از ولایت تخار به صورت کتبی با مقامات در مرکز شریک شده است.

این در حالی است که عبدالله عبدالله، رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی روز گذشته در یک گردهمایی خواهان توقف روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری شده بود. او هشدار داده که بازشماری آرا در غیاب ناظران این تیم مشروعیت ندارد و این تیم دست به اقدامات مسالمت‌آمیز خواهد زد.

هرچند کمیسیون انتخابات به رغم هشدارها و تحریم ها روند بازشماری آرا را در ولایت ها آغاز کرد،  اما بنیاد انتخابات شفاف افغانستان “تیفا” این تصمیم را خلاف قانون تعدیل شده انتخابات دانسته، گفته که روند بازشماری آرا بدون در نظرداشت قوانین، مقررات و لوایح و تعهدات قبلی کمیسیون انتخابات، بحران زا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала