خواست سازمان همکاری شانگهای از افغانستان

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر خواست سازمان همکاری شانگهای از افغانستان
 خواست سازمان همکاری شانگهای از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان همکاری شانگهای از افغانستان انتظار دارد تا پیشنهادهای همکاری مشخصی خود را ارایه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر نوروف، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای روز سه شنبه به این خبرگزاری گفت: «انتظار دارد پیشنهادهای مشخصی از افغانستان در مورد سازماندهی همکاری ارائه شود و علاوه کرد که هیچ صحبتی درباره انجام گفتگوی میان افغانی در این نشست در میان نمی باشد».

نوروف همچنین گفت: "من در تاشکند با عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه دولت وحدت ملی،  دیدار داشتیم و در این دیدار به آقای عبدالله گفتم که ما منتظر پیشنهادات مشخص برای همکاری از طرف افغانستان هستیم".

در عین حال، در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است نشست "بین الافغانی" در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای برگزار شود، وی خاطرنشان کرد: "چنین نشستی نخواهد بود".  

نوروف برعلاوه گفت: "ما در چوکات گروه تماس سازمان همکاری شانگهای نشستی با  افغانستان نداریم، اما نشست های مشترکی با افغانستان برای مقابله با تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر انجام خواهد شد". 

نقش کلیدی افغانستان در تأمین ثبات منطقه - اسپوتنیک افغانستان
نقش کلیدی افغانستان در تأمین ثبات منطقه

پیش از این رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که قرار است در حاشیه‌ی این نشست با نخست‌وزیران روسیه، ازبیکستان، قزاقستان، قرغیزستان، تاجکستان، معاون اول رییس‌جمهوری ایران، وزیر دفاع هند، سکرترجنرال سازمان همکاری شانگهای و اعضای بلندرتبه‌ی شماری از کشورها ملاقات می‌کند.

یادآوری می کنیم، که که در نشست سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای در تاشکند درباره‌ی تحولات سیاسی – امنیتی منطقه، همکاری‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، توسعه، مقابله با دهشت‌افکنی، افراط‌گرایی و چالش‌های مشترک منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала