واکنش مجلس نمایندگان به رهایی انس حقانی

© Photo / ارگواکنش مجلس نمایندگان به رهایی انس حقانی
واکنش مجلس نمایندگان به رهایی انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای مجلس نمایندگان رهایی انس حقانی همراه دو فرد دیگر از این گروه را خیانت ملی می‌خوانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، تعداد از نمایندگان امروز چهارشنبه تاریخ 13 نومبر در نشست عمومی مجلس نمایندگان، ابراز کرده اند که حکومت با آزادی انس‌حقانی مرتکب خیانت ملی شده است.
در همین حال نیلوفر ابراهیمی عضو مجلس‌نمایندگان در نشست امروز گفت:«حکومت با این کار خود در حقیقت انگیزه جنگی را از مدافعین کشور گرفته است و من از تمام فامیل‌های شهدای نیروهای امنیتی و شهروندان کشور به خاطر اینکه نتوانستم عدالت را در مورد آنان تامین کنم، معذرت می‌خواهم».
از سویی هم این عضو مجلس به رئیس مجلس گفته است که در این راستا با اعضای این مجلس باید مشوره صورت می‌گرفت و نیز وی را جوابگوی این قضیه دانست.
احمدزی عضو دیگر مجلس نیز با اشاره به حادثه امروز کابل گفت: «رهایی طالبان هیچ سودی در کاهش نا امنی‌ها نمی‌کند، امروز طالبان رها می‌شود، روز بعد ما شهروندان بیگناه را قربانی می‌دهیم».
عبدالرووف انعامی نماینده بدخشان در مجلس گفت: «اگر صلح به قیمت رهایی تمام محبوسین بدست بیاید ما نفع کردیم؛ اما در هجده سال گذشته به ویژه در زمان حکومت وحدت ملی نظر به نبود استراتیژی »شناخت دوست و دشمن» حکومت همواره به دشمن باج داده و این هیچ منفعتی در راستای صلح نکرده است.
در عین حال میررحمان رحمانی، رئیس این مجلس، خاطر نشان ساخت که رهایی زندانیان طالب باید برای روند صلح سودمند واقع شود، در غیر آن نگرانی‌ها در مورد ناامنی‌ها در کشور بیشتر خواهد شد.
این واکنش‌ها درحالی نشان داده می‌شود که محمد اشرف غنی، روز گذشته (سه شنبه 21 عقرب) در بیانیه ای اعلام کرد: سه عضو ارشد گروه طالبان در هماهنگی با متحدان بین المللی‌ افغانستان از جمله امریکا در بدل رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی – افغانستان و تسهیل روند مذاکرات صلح میان دولت و طالبان از زندان بگرام آزاد شدند.
اشرف غنی افزود: دولت افغانستان با شرکای بین‌المللی خود از جمله امریکا راهکاری را طراحی کرده است که رهایی این زندانیان گروه طالبان، جنگ این گروه علیه حکومت افغانستان را تشدید نخواهد کرد.
گفتنی است که گروه طالبان حدود سه سال پیش «تیموتی ویکس» و «کیون کینگ»، دو استاد دانشگاه امریکایی- افغانستان را از نزدیکی این دانشگاه در منطقه دارالامان شهر کابل ربودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала