ثبات و همگرایی: کمیسیون برای یک تیم خاص رای‌سازی می‌کند

© Photo / TAثبات و همگرایی: کمیسیون برای یک تیم خاص رای‌سازی می‌کند
ثبات و همگرایی: کمیسیون برای یک تیم خاص رای‌سازی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم تیم ثبات و همگرایی، کمیسیون مستقل انتخابات را به پشتیبانی از تیم خاص متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اسدالله سعادتی، معاون دوم تیم ثبات و همگرایی امروز جمعه 15 نومبر در یک نشست خبری گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات از تیم خاصی پشتیبانی میکند.
او هرچند از تیم مشخصی یاد نکرد، اما با اشاره‌ی تلویحی به تیم «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی گفت که به «تقلب سیستماتیک» در انتخابات ریاست‌جمهوری دست زده است. سعادتی خواستار معرفی عاملان تقلب به دادستانی شد.
سعادتی در بخشی از سخنانش خطاب به کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفت که این کمیسیون امانت‌دار آرای مردم است و مسئولیت دارد که از رأی و اراده‌ی مردم مطابق به قانون پاسداری کند.
آقای سعادتی با اشاره به آرای جنجالی در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که پیش از آغاز بازشماری و تفتیش آرا باید آرای «تقلبی، مبهم و مشکوک» از اعتبار خارج ساخته شود.
اسدالله در عین حال گفت که آرای دو هزار و ۴۲۳ محلی که هیچ معلومات بیومتریکی در مورد آن وجود ندارد، نیز باید از دور خارج شود.
به رغم مخالفت‌ها، کمیسیون انتخابات در تاریخ ۱۸ عقرب روند بازشماری را آغاز کرد. این روند با مخالفت سه تیم انتخاباتی به رهبری عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت‌الله نبیل مواجه شد.
سرانجام روز چهارشنبه کمیسیون انتخابات روند بازشماری و تفتیش آرا را به‌منظور رسیدگی به اعتراضات تیم‌های انتخاباتی و جریان‌های سیاسی، متوقف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала