دختران کندهاری می خواهند که یک کتابخانه ویژه برای زنان این ولایت ایجاد کنند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر دختران کندهاری می خواهند که یک کتابخانه ویژه برای زنان این ولایت ایجاد کنند
دختران کندهاری می خواهند که یک کتابخانه ویژه برای زنان این ولایت ایجاد کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پانزده دختر کندهاری در اقدام بی پیشینه تلاش برای ایجاد یک کتاب‌خانه ویژه برای زنان و دختران این ولایت را آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این دختران از هفته گذشته پیکاری برای جمع‌آوری کتاب راه اندازی کرده اند و تاکنون بیش از سه هزار جلد کتاب را جمع‌آوری کرده اند.

برقراری پرواز کندهار-مشهد - اسپوتنیک افغانستان
برقراری پرواز کندهار-مشهد

فرزانه ظفری، یکی از این دختران می گوید: "ما دیدیم که دختران در کندهار به کتاب و کتاب‌خانه دسترسی ندارند. نه در دانشگاه و نه هم در شهر چنین جایی است که دختران بروند و کتاب بخوانند. ما – پانزده دختر – یک‌جا شدیم و این کمپاین را شروع کردیم؛ می‌خواهیم کتاب گردآوری کنیم و سپس یک کتاب‌خانه بسازیم".

سمیه که خود دانش آموز است برای ایجاد این کتاب خانه گام برداشته است می گوید: " در خانۀ ما کتاب‌ها افتاده بودند و کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کردند؛ وقتی دربارۀ این کمپاین شنیدم، این کتاب‌ها را آوردم".

رنگینه، دختری دیگری که در این پیکار سهیم شده است می افزاید: " در کندهار، برای زنان بسیار مشکلات وجود دارد؛ مثلأ دربارۀ آزادی زنان. ما باید مبارزه کنیم و شرایط را تغییر بدهیم".

این دختران از خانواده‌ها ولایت کندهار می کنند که در بخش با آنان همکار باشند و کتاب های نیاز ندارند به این کتابخانه تحفه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала