نورستانی: نتایج ابتدایی انتخابات به‌ این زودی اعلام نخواهد شد

© Photo / IECحوا علم نورستانی
حوا علم نورستانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید، تا هنگامی که بررسی‌ها درباره روند انتخابات نهایی نشود، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلان نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز شنبه(25عقرب) در توییتر اش نگاشته است که فقط آرای بایومتریکی سرنوشت زعیم کشور را رقم خواهد زد.

او افزوده است، در روند بازشماری آرا، هیچ‌گونه تقلبی صورت نخواهد گرفت و هیچ خیانتی در این روند ملی رخ نخواهد نداد.

از سویی هم کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که هیات رهبری این کمیسیون برای نمایندگان ستادهایی که به روند تفتیش اعتراض داشتند، توضیحات لازم و معلومات مورد ضرورت را ارایه  کرده است و قرار است روند تفتیش، بازشماری و ابطال آرا آغاز و با جمع‌بندی نتایج این روند، نتایج ابتدایی اعلان گردد.

این در حالی است که روز پنج شنبه(23عقرب) روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری پس از مخالفت دسته های انتخاباتی متوقف و اعلان نتایج ابتدایی انتخابات برای دومین بار به تعویق افتاد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و از نامزدهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست روند بازشماری آرا را متوقف کند. آقای عبدالله گفت که اگر روند بازشماری متوقف نشود، نتیجه این بازشماری را نمی‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала