کرزی خواستار عدم دخالت یوناما درانتخابات افغانستان شد

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با «تدامیچی یاماموتو» نماینده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان خواستار عدم دخالت این نهاد در انتخابات افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آریانا نیوز" حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین کشور از مداخلات خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان ابراز نگرانی کرده و از هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) خواسته است که در این روند بی‌طرف بوده و به اراده‌ی مردم احترام بگذارد.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی آقای کرزی آمده است که آقای کرزی این خواست را امروز (دوشنبه، 27 عقرب) در دیداری با تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان مطرح کرده است.

در اعلامیه همچنان آمده است که در این دیدار آقای یاماموتو درباره‌ی تحولات در رابطه به انتخابات ریاست‌جمهوری به رییس‌جمهوری پیشین افغانستان معلومات داده است.

حامد کرزی، در این دیدار همچنان از رییس یوناما، خواسته است که دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان از تلفات ملکی، ویرانی منازل مسکونی و موارد دیگر نقض حقوق بشری مردم افغانستان، در هماهنگی با ایجابات ماموریت این سازمان، جلوگیری کرده و نیز صدای مردم افغانستان را به جامعه جهانی برساند.

این در حالی است که اخیرا یک نامه یوناما عنوانی حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات در رسانه‌ها همگانی شد و در این نامه آمده بود که مولانا عبدالله، یک عضو این کمیسیون به قوم و مذهب یک کارمند انتخاباتی توهین کرده و او را تهدید به مرگ کرده است.

در این نامه از رهبری کمیسیون خواسته شده بود که این موضوع را بررسی و در زمینه اقدامات لازم روی‌دست گیرند. مولانا عبدالله اما در چند نشست خبری محتویات این نامه را دروغ و در عین حال «تهمت» خوانده است.

او از یوناما و کسانی که در تهیه‌ی این معلومات به گفته‌ی خود او «دروغ» دست داشته‌اند، خواستار ارایه‌ی اسناد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала