مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با خانم ویدا ساغری فعال اجتماعی افغانستان+ویدیو

© Photo / ویدا ساغری فعال اجتماعی ویدا ساغری فعال اجتماعی
ویدا ساغری فعال اجتماعی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانم ویدا ساغری فعال افغانی طی مصاحبه ای با آژانس اسپوتنیک روی موضوعات داغ سیاسی و حقوق زنان در افغانستان ابراز نظر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ویدا ساغری شخصیت اجتماعی و بخصوص مدافع حقوق زنان در افغانستان به اسپوتنیک گفت که هدف از سفراش به مسکو، شرکت در سه کنفرانس رسمی، شرکت در تجلیل از سالگرد روابط روسیه و افغانستان و دیدار با خانم های فعال سیاسی و اجتماعی  جامعه افغانی و روسی میباشد.

 وی در دفاع از حقوق زنان اظهار داشت که خانمان در افغانستان موجودات اند که به مثابه انسان بررسمیت شناخته نمی شوند. افغان های که از افغانستان خارج می شود، وضع داخل افغانستان را با خود به خارج می برند و با همان فرهنگ زندگی می کنند. یعنی در خارج نیز زنان افغان به مثابه مادر باقی می ماند. حاضر نیستند شرایط و وضع زندگی خود را تغییر بدهند. نمی خواهند به جامعه که پناه آورده و زندگی می کنند مصدر خدمت شوند.

ویدا ساغری افزود که جشن 8 مارچ برای زنان امریکائی و اروپائی ارزش دارد، اما نه برای خانمان افغان. زنان ما حق دوستداشتن را  ندارند، در کشور ما احصائیه زنان وجود ندارد که چه تعداد زنان – مادر اند، چه تعداد زنان افغان مریض اند، چه تعداد آنها پیر اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала