غنی: آتش بس و کاهش خشونت برای آغاز مذاکرات میان افغانان ضروری است

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری در پیام های توییتری گفت، رئیس جمهور غنی روز گذشته با مقامات امریکایی در خصوص آزادسازی زندانیان حقانی صحبت نموده و بر لزوم کاهش خشونت ها تأکید ورزیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، رئیس جمهور غنی در تماس های تلفنی با مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آنکشور روی قدم های لازم برای آزادسازی زندانیان حقانی گفتگو کرد و تأکید کرد که یک آتش بس و یا کاهش خشونت برای آغاز مذاکرات میان افغانان ضروری است.

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پیام رئیس جمهور غنی خطاب به ملت افغانستان در رابطه به رهایی انس حقانی + ویدئو

به گفتۀ ریاست جمهوری، مقام‌های امریکایی روی پشتیبانی شان از تصمیم رییس جمهور تأکید کردند و تعهد کردند که در صورتی که طالبان حسن نیت نشان ندهند، در پاسخ به هرگونه خشونت از سوی این گروه، یکجا با حکومت افغانستان کار کنند.

ریاست جمهوری همچنان می‌گوید که در این گفتگو دوطرف توافق کرند که برای آغاز مذاکرات میان افغانان و رسیدن به یک راه حل سیاسی، یک آتش بس و یا کاهش خشونت به عنوان یک پیش شرط لازمی است.

ریاست جمهوری می افزاید: «وزیر خارجه امریکا و سفیر اوبراین از کارکردهای نیروهای افغانستان به ویژه برای نابودسازی پناه گاه های داعش در ننگرهار ستایش کردند و روی تعهد دوامدار امریکا برای پشتیبانی از این نیروها تأکید کردند تا از افغانستان هیچگاهی به عنوان مکانی برای تروریزم جهانی کار گرفته نشود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала