انس حقانی از بند رها شد

© Photo / NDS Afghanistanانس حقانی
انس حقانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع می گویند که انس حقانی و دو عضو دیگرشبکه حقانی از زندان آزاد شده اند اما آنها در دوحه در بند خانه‌گی قرار خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک, طلوع نیوز به نقل از منابع معتبر خبر می‌دهد که انس حقانی با دو عضو دیگر شبکه حقانی شام دوشنبه (27عقرب) از زندان بگرام رها شدند و به قطر فرستاده شدند اما آنان در قطر در بازداشت خانه‌گی قرار خواهند داشت. 

هرچند این سه عضو شبکه حقانی با  دو آموزگار دانشگاه امریکایی افغانستان مبادله شده اند اما از چه گونگی رهایی این آموزگاران اطلاعات دقیقی دردست نیست. 

این در حالی است که رییس جمهور غنی در تماس های تلیفونی با پمپئو وزیر خارجه امریکا و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا روی قدم های لازم برای آزادسازی زندانیان حقانی گفتگو کرد و تأکید کرد که یک آتش بس و یا کاهش خشونت برای آغاز مذاکرات میان افغانان ضروری است.

 سخنگوی ارگ: انس حقانی رها نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی ارگ: انس حقانی رها نمی شود

پیشتر ریاست جمهوری اعلام کرد، تا زمانیکه که گروه طالبان به گفتگوی های مستقیم با حکومت افغانستان و آتش بس تن ندهند، هیچ صلحی با این گروه در کار نخواهد بود.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری کشور اعلام کرد که انس حقانی، مالی خان و حافظ رشید، سه عضو گروه حقانی هنوزم در بند دولت افغانستان قرار دارند.به گفته او: "عدم رعایت شرایط از سوی طالبان باعث معطل شدن روند تبادله شده است".

سفیر امریکا در کابل نیز، حمله های گروه طالبان در کابل و لوگر را دلیل برهم خوردن تبادله‌ی زندانیان اعلام کرده است.

گفتنیست که معاون سخنگوی ریاست جمهوری، دواخانه مینه پال، نیز در بیاناتی ابراز داشت که انس حقانی وهمرانانش تا زمان آغاز گفتگوهای صلح با دولت افغانستان و برقراری آتش بس رها نخواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала