متهم شدن ریاست جمهوری به سرکوب معترضان

© Photo / ARG / ARG متهم شدن ریاست جمهوری به سرکوب معترضان
 متهم شدن ریاست جمهوری به سرکوب معترضان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله و رحمت الله نبیل دولت را به استفاده از نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان دسته های انتخاباتی، متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دسته های انتخاباتی «ثبات و همگرایی» و «امنیت و عدالت» دیروز دوشنبه (۲۷ عقرب) ارگ را به استفاده از نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان دسته های انتخاباتی، متهم کردند.

اما ریاست جمهوری هرگونه کارگیری از نیروهای امنیتی را در برابر اعتراض کننده گان رد می کند و می گوید که برخی ازدسته های انتخاباتی با این گونه اظهارات، می خواهند نیروهای امنیتی را بد نام سازند.

مسؤولان امنیتی و همچنین کمیسیون مستقل انتخابات کندز هرگونه برخورد نیروهای امنیتی را در برابر اعتراض کننده گان دسته های انتخاباتی، نادرست می دانند.

ابراز نگرانی حامد کرزی در پیوند به شلیک نیروهای امنیتی به معترضان  - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی حامد کرزی در پیوند به شلیک نیروهای امنیتی به معترضان

با این حال عبدالله عبدالله رئیس دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» روز گذشته در یک نشست خبری گفت که یک ناظر این تیم توسط نیروهای پولیس در کندز زخمی و پس از ان جان داده است.

اما مسوولان در کندوز می گویند که یک کودک، دو زن و نیز دو مرد روزگذشته هنگامی زخم برداشتند که مخالفان مسلح دولت هفت گلوله هاوان را به طرف کمیسیون مستقل انتخابات کندز، شلیک کردند.

پیش از این، دسته های انتخاباتی و نیز حامد کرزی رییس جمهوری پیشین کشور از سازمان ملل متحد خواسته اند تا در روشنی با مأموریت ا  ین سازمان، جلو هرگونه خود سری مسؤولان حکومتی را بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала