روحانی: حضور نظامی امریکا مشکلات افغانستان را بیشتر کرده است

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی: حضور نظامی امریکا مشکلات افغانستان را بیشتر کرده است
روحانی: حضور نظامی امریکا مشکلات افغانستان را بیشتر کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایران گفت، که بدون تردید وجود پایگاه‌های نظامی و حضور نظامی امریکا مشکلات افغانستان را بیشتر کرده است.
روحانی: حضور امریکایی‌ها در افغانستان هیچ سودی برای امنیت این کشور ندارد - اسپوتنیک افغانستان
روحانی: حضور امریکایی‌ها در افغانستان هیچ سودی برای امنیت این کشور ندارد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، امروز سه‌شنبه در دیدار جنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان، اهمیت تقویت روزافزون روابط اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: در خصوص افغانستان همه می‌دانیم آنچه راهگشا خواهند بود مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در سرنوشت افغانستان است و این مردم افغانستان هستند که می‌توانند در کشور خود بدون دخالت قدرت‌های خارجی تصمیم بگیرند.

روحانی با اشاره به تحولات و مسایل مهم منطقه، تصریح کرد: معتقدیم در زمینه مسایل و روابط منطقه‌ای همه باید در راستای برقراری صلح، آرامش و ثبات با یکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کشور افغانستان، گفت: در خصوص افغانستان همه می‌دانیم آنچه راهگشا خواهند بود مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در سرنوشت افغانستان است و این مردم افغانستان هستند که می‌توانند در کشور خود بدون دخالت قدرت‌های خارجی تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور ایران اضافه کرد: بدون تردید وجود پایگاه‌های نظامی و حضور نظامی آمریکا بر مشکلات افغانستان را افزوده است.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی برای تحکیم و تعمیق روابط و همکاری‌های مشترک دارند و می‌توانند فعالیت‌های مشترکی در راستای منافع بلند مدت دو کشور و منطقه داشته باشند.

جنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور همسایه و دو ملت برادر و دوست هستند و باید اتحاد و برادری خود را به دنیا نشان دهد، اظهار داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران را تحت شعاع قرار دهد و امروزه شاهد جنگ میان برخی برادران مسلمان هستیم، لذا باید در جهت نزدیک شدن روابط کشورهای دوست و برادر مسلمان به یکدیگر تلاش کنیم.

فرمانده ارتش پاکستان خاطر نشان کرد: پاکستان از همه ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف برای توسعه سطح همکاری‌های روابط تجاری و اقتصادی استفاده خواهد کرد و آمادگی دارد همکاری‌های فعلی را به سطح بسیار بالاتری ارتقاء دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала