استقبال امریکا از رهایی استادان دانشگاه امریکایی در افغانستان

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده از رهایی آموزگاران دانشگاه امریکایی در افغانستان استقبال نموده و سفیر امریکا در کابل نیز رهایی این آموزگاران را گام ‌های «مهم بشردوستانه» دانسته‌است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، کاخ سفید، روز گذشته (28 عقرب) از رهایی دو آموزگار دانشگاه امریکایی افغانستان استقبال کرده و گفته‌است که این دو آموزگار، اکنون زیر درمان قرار دارند و به‌زودی با خانواده‌های‌شان یکجا خواهند شد.

کاخ سفید، از حکومت افغانستان برای رهایی این دو آموزگار سپاس‌گزاری کرده و افزوده‌است که امریکا تلاشش را برای صلح در افغانستان ادامه می‌دهد.

همچنان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده  نیز از رهایی دو آموزگار دانشگاه امریکایی افغانستان، استقبال می‌کند و می‌گوید که این دو تن به‌زودی با خانواده‌های‌شان یکجا خواهند شد. 

انس حقانی  - اسپوتنیک افغانستان
انس حقانی از بند رها شد

پمپئو، ابراز امیدواری کرده‌است که رهایی این آموزگاران بتواند زمینه را برای صلح و پایان جنگ در افغانستان فراهم کند.

جان‌بس، سفیر امریکا در کابل هم رهایی آموزگاران دانشگاه امریکایی افغانستان و ده سرباز افغان را گام ‌های «مهم بشردوستانه» دانسته‌است که از سوی حکومت افغانستان و طالبان برداشته‌ شده‌اند.

 

بس افزوده‌است که برداشتن هر گام، گام دیگری را در پاسخ خواهد داشت و گام‌های بیشتر، راه را برای صلح هم‌وار خواهند ساخت.

این آموزگاران که در سال 2016 ربوده شده بودند، روز گذشته با سه زندانی شبکه حقانی - انس حقانی، مالی خان و حافظ رشید - مبادله شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала