چرا برقراری صلح در افغانستان برای روسیه مهم است؟

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر چرا برقراری صلح در افغانستان برای روسیه مهم است؟
چرا برقراری صلح در افغانستان برای روسیه مهم است؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه، برقراری صلح در افغانستان را عامل اصلی امنیت برای کشور های عضو سازمان همکاری های شانگهای دانست

به گزارش اسپوتنیک، ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشستی زیر نام "سازمان ملل و شانگهای: همکاری برای حفظ صلح ، امنیت و ثبات، جلوگیری از اتحاد گروه های تروریستی و جنایت و تأمین فعالیت این گروه ها از طریق تجارت مواد مخدر"شركت كرد.

وی در سخنرانی خود در این نشست گفت: برقراری صلح در افغانستان عامل اصلی تقویت امنیت برای سازمان همکاری شانگهای است.

نگرانی روسیه و تاجکستان از فعال شدن تروریستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی روسیه و تاجکستان از فعال شدن تروریستان در افغانستان

 مورگولوف گفت: "ما در سازمان همکاری های شانگهای، توجه ویژه به اوضاع  افغانستان داریم". او تأمین صلح در این کشور را یک عامل تعیین کننده در تقویت امنیت در فضای شانگهای دانست.

معاون وزیر امور خارجه گفت روسیه: حمله اخیر شبه نظامیان داعش * به پاسگاه مرزی در تاجیکستان بار دیگر تأیید کرد که تهدید تروریستی در منطقه واقعی است و قاچاق مواد مخدر یکی از منابع تقویت فعالیت تروریست ها است  و در ادامه افزود: "توجه سازمان شانگهای باید بیشتر روی تحکیم و تقویت روابط کشور های عضو این سازمان متمرکز شود".  

 معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما دست یابی به گفتگو های سازنده،  یافتنراه حل مؤثر برای عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی و کنترل تسلیحات، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ، دستیابی به اهداف برای توسعه پایدار تا سال 2030، تقویت اعتماد متقابل و همکاری بین مردم را از جمله وظایف مهم سازمان همکاری شانگهای می‌دانیم.

روسیه بار ها اعلام نموده به دنبال تامین صلح در افغانستان است، چون ادامه جنگ در این کشور منافع مسکو و متحدانش در آسیای میانه را تهدید می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала