طالبان: آزادی زندانیان به معنی معامله با دولت برای گفتگوی مستقیم نیست

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان گفتگوی مستقیم صلح با حکومت افغانستان را با وجود رهایی سه زندانی برجسته‌ی این گروه، رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "تلویزیون یک" پس از نشر یک گزارش از سوی شبکه‌ی خبری الجزیره که در آن آمده بود که رهایی سه زندانی طالبان در بدل رو آوردن این گروه به گفتگوی مستقیم صلح با حکومت افغانستان انجام شده است، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در قطر، در صفحه‌ی تویتر خود با رد این گزارش نگاشته است که آزادی زندانیان این گروه در بدل معامله برای گفتگوی مستقیم صلح با حکومت افغانستان، نبوده است.

سهیل شاهین افزوده است که گزارش این‌که گویا مبادله‌ی سه زندانی طالبان بخاطر کشاندن این گروه به گفتگوی مستقیم صلح با حکومت افغانستان انجام شده است، حقیقت ندارد.

این در حالی است که هفته‌ی گذشته رییس جمهور غنی در یک نشست خبری اعلام کرد که سه زندانی برجسته‌ی طالبان به گونه‌ی مشروط رها می‌شوند.

طالبان شرط گفتگو با غنی را اعلام کردند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان شرط گفتگو با غنی را اعلام کردند

در خبرنامه‌ی کاخ ریاست جمهوری آمده بود: «رهایی سه زندانی طالبان در مشوره‌ی نزدیک و همه جانبه با شرکای بین المللی افغانستان و خاصتن ایالات متحد امریکا، بخاطر زمینه سازی مذاکرات رو در رو و مستقیم با طالبان جهت دستیابی به صلح و ثبات صورت می‌گیرد.»

روز گذشته، انس حقانی، به شمول دو عضو برجسته‌ی طالبان در بدل رهایی کوین کینگ آسترالیایی و تیموتی ویکس امریکایی، دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان از بند رها شدند.

از سوی هم، اوایل بامداد امروز چهارشنبه 29 عقرب، نیروهای امریکایی در افغانستان در خبرنامه‌یی تایید کرده است که دو سرباز امریکایی در نتیجه‌ی سقوط یک چرخبال در افغانستان کشته شدند.

در خبرنامه افزوده شده که بررسی در این مورد جریان دارد اما گفته که گزارش‌های ابتدایی می‌رسانند که سقوط این چرخبال از اثر «شلیک دشمن» نبوده است.

این در حالی است که گروه طالبان مسوولیت این رویداد را برعهده گرفته وادعا کرده اند که سقوط این چرخبال امریکایی از سوی این گروه انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала