ترامپ، رییس جمهور غنی را به کاخ سفید دعوت کرد

© Photo / ارگغنی ترامپ Ghani Trump
غنی ترامپ Ghani Trump - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالدترامپ، رییس جمهور ایالات متحده‌ امریکا طی تماس تلفنی از رییس جمهور غنی خواسته است که به امریکا سفر کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، رییس جمهور امریکا در تماس تلیفونی با همتای افغانستانی اش، وی را به

این تماس تلفونی شام دیردز و زمانی انجام شد که محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در یک سفر رسمی در امارات متحدۀ عربی بسر می برد.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که در این مکالمۀ تلفونی، سران دو کشور در مورد پروسۀ صلح و پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

در خبرنامه همچنین آمده است:«هر دو جانب پیشرفت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در عرصه‌های مختلف به ویژه شکست داعش در ولایت ننگرهار، مورد تمجید قرار دادند.»

رئیس‌جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
نامه محرمانه اشرف غنی به دونالد ترامپ

ارگ ریاست‌جمهوری با اشاره به پلان هفت ماده‌ی صلح دولت افغانستان، گفته است که رییس‌جمهور پیرامون این طرح خود با رییس‌جمهور امریکا صحبت کرده و در مقابل، ترامپ نیز در رابطه به پروسه‌ی صلح، بر حتمی بودن«آتش‌بس» به حیث پیش‌شرط برای صلح تأکید کرده است.

دونالدترامپ به رییس‌جمهور غنی گفته است، برای این‌که روند صلح به موفقیت برسد، مدیریت و شمولیت حکومت افغانستان در آن حتمی است و از همین حالا باید آغاز شود.

این در حالیست که نیز کاخ سفید با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای ترامپ چند روز پس از آزادی کوین کینگ آسترالیایی و تیموتی ویکس امریکایی‌که سه سال در اسارت طالبان بودند، درتماس تلفونی از تلاش‌های رییس جمهور غنی برای رهایی این دو استاد، قدردانی کرده است.

در این تماس تلفونی، رییس‌جمهور امریکا از رییس‌جمهور غنی برای یک سفر رسمی به کاخ سفید دعوت کرده و این دعوت از سوی غنی پذیرفته شده است.

این نخستین‌باری است که دونالدترامپ، رییس‌جمهور غنی را برای یک سفر رسمی به کاخ سفید دعوت می‌کند.

 این دعوت در حالی صورت می‌گیرد که زلمی خلیلزاد، تلاش‌های خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان، آغاز کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала