ترامپ: روی توافقامه جدید با طالبان کارمی‌کنیم

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Дональд Трамп на двусторонней встрече в рамках ежегодной Генеральной Ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Президент США Дональд Трамп на двусторонней встрече в рамках ежегодной Генеральной Ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می‎گوید که این کشور هم اکنون روی یک توافق توافق تازه با طالبان کار می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیوز گفته است که امریکا در حال کار روی یک توافق با طالبان است و دیده شود چه چیزی اتفاق می‌افتد.

او همچنان از کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان سخن گفته تاکید کرده : "در گذشته به یک توافق نزدیک شده بودیم، اما طالبان فکر کردند که کشتن انسان خوب است. آن‌ها فکر می‌کردند که با این کار موضع پرقدرت در مذاکرات خواهند داشت به همین دلیل 12تن را کشتند".

روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان شد

آقای ترامپ اما روشن نساخت که چگونه کار روی یک توافق میان امریکا و طالبان ادامه دارد زیرا پس از توقف گفتگوها با طالبان در دوماه گذشته خبری از برگزاری نشست میان نماینده‌گان دوطرف به گونه رسمی پخش نشده است.

این اظهارات ترامپ پس از آن مطرح می شود که مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه قطر پس از 9 دور و نزدیک شدن به توافقنامه توسط ترامپ متوقف شد.

هرچند برخی ازآوازه‌ها درباره دیدارهای رسمی برخی از نماینده گان دو طرف در دوحه شنیده شده است و نیز دو طرف رهایی زندانیان را نشانی از سرگیری این گفتگوهای صلح گفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала