کمیسیون حقوق بشر از افزایش خشونت در برابر زنان خبر می‌دهد

© AFP 2023 / AREF KARIMI کمیسیون حقوق بشر از افزایش خشونت در برابر زنان خبر می‌دهد
کمیسیون حقوق بشر از افزایش خشونت در برابر زنان خبر می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در گزارش تازه کمیسیون حقوق بشر آمده است که امسال دو هزا رو 762 رویداد خشونت در برابر زنان در این نهاد ثبت شده اند.

 کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در نشستیروز شنبه  (دوم قوس) در کابل از افزایش هشت درصدی در میزان خشونت‌ها دربرابر زنان در کشور سخن گفته است. 

آمارهای یک گزارش تازه کمیسیون مستقل حقوق بشر نشان می‌دهند که درهفت ماه نخست سال روان هجری خورشیدی، دو هزا رو 762 رویداد خشونت در برابر زنان در این نهاد ثبت شده اند، درحالی که شمار این رویدادها در هفت ماه نخست سال 1397 خورشیدی، دو هزار و 536 رویداد بود و از همین رو، شمار خشونت‎ها در برابر زنان در کشورامسال هشت اعشایه دو درصد افزایش یافته است.

 

افغانستان در صدر فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زنان - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان در صدر فهرست خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زنان

بربنیاد این گزارش، ازمیان 2 هزار و 762 رویداد خشونت درکشور، 123 رویداد خشونت جنسی درهفت ماه گذشته ثبت شده اند که یک افزایش یک درصدی را نشان می‎دهد.

همچنان، 485 خشونت اقتصادی در این کمیسیون ثبت شده است که یک افزایش 14 درصدی را نشان می‎دهد و  یک هزار و 14 رویداد خشونت روانی و زبانی ثبت شده اند که یک افزایش 37 درصدی را درمقایسه به زمان مشابه سال 1398 هجری خورشیدی نشان می‎دهد.

با تصویب قانون «منع خشونت علیه زنان» در سال 1388 شمسی در افغانستان، انتظار می‌رفت که سطح خشونت علیه زنان در جامعه تا حد زیادی کاهش پیدا کند. اما با گذشت ده سال از تصویب آن قانون، این پدیده غیرانسانی با افزایش چشم‌گیری در جامعه نهادینه شده و تداوم یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала