افزایش عملیات های نیروهای دولتی افغانستان

© Photo / SIGAR / SIGARافزایش عملیات های نیروهای دولتی افغانستان
افزایش عملیات های نیروهای دولتی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان از افزایش عملیات های نیروهای دولتی این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید، که شمار عملیات‌های نیروهای دولتی در برابر گروه‌های مخالف مسلح، در دوماۀ پسین در مقایسه با زمان مشابه سال پار، افزایش چشم‌گیری داشته‌اند.

به گفتۀ این وزارت، نیروهای دولتی این عملیات‌های شان را در بخش‌هایی از کشور که زیر تهدید گروه‌های هراس‌افگن بودند، راه اندازی کرده‌اند.

روح‌الله احمدزی سخن‌گوی وزارت دفاع ملی افغانستان در این باره اظهار داشت:- "عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ادامه دارند و به دشمن تلفات زیاد وارد شده‌است".

وزارت دفاع ملی: در نتیجه عملیات های تصفیوی ۱۲ هراس افگن گسته شدند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع ملی: در نتیجه عملیات های تصفیوی ۱۲ هراس افگن گسته شدند

درهمین حال، وزارت امور داخله افغانستان نیز می‌گوید، که نیروهای دولتی در کمتر از هشت ماۀ گذشته، ۲۳۳۱ عملیات مشترک را راه اندازی کرده‌‎اند؛ درحالی که شمار این عملیات‌ها  در سال پار کمتر از دوهزار بوده‌است.
نصرت رحیمی سخن‌گوی وزارت امور داخله بیان داشت:- "امسال عملیات نیروهای امنیتی در مساعی مشترک با نیروهای دفاعی افغانستان علیه دشمنان مردم افغانستان، افزایش پیدا کرده‌است و در این سال نسبت به هر سال دیگر دشمن بیشتر سرکوب و تضعیف شده‌است".

از سویی دیگر، واپسین گزارش بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) نشان می‌دهد، که پروازهای نیروهای هوایی افغانستان نزده درصد افزایش یافته‌اند. این پروازها در محدودۀ زمانی اول ماه جولای تا ۳۰ ماه سپتمبر سال جاری میلادی اجرا شده‌اند.

در این گزاش، آمده‌است که از اول ماه جون تا ۳۱ ماه آگست ۲۰۱۹میلادی، تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در مقایسه با سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته‌است؛ آماری که نهادهای امنیتی و دفاعی کشور آن را رد کرده‌اند.

نبی‌‌الله میرزایی، فرمانده قول اردوی ۲۰۷پامیر گفت:- "نیروهای دفاعی و امنیتی در ولایت کندز تصمیم بر این گرفتند که ما یک عملیات وسیع را در ولایت کندز آغاز کنیم، تا بتوانیم به دشمن ضربه وارد کنیم".
ویس صمیمی، فرماندۀ پولیس بغلان نیز اظهار داشت:- "در نقطه یا شاهراه که امنیت ضعیف باشد، تهدید باشد و تحرکات دشمن باشد، در آن عملیات می‌کنیم در آن‌ها پایگاه را جابجا می‌کنیم".

این همه در حالیست، که کابل و واشنگتن به‌گونۀ مکرر خواستار کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان شده‌اند، اما نهادهای امنیتی افغانستان می‌گویند که طالبان تاکنون خشونت ها را کاهش نداده‌اند.

همزمان با سرد شدن هوا در ولایت‌های سردسیر از جمله بدخشان، بغلان و فاریاب از حمله‌های طالبان کم‌تر گزارش می‌شود، اما به گفتۀ مقام‌های امنیتی در این بخش‌ها، عملیات‌های زمستانی نیروهای دولتی در برابرطالبان بیشتر شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала