واکنش امرالله صالح در مقابل عبدالله عبدالله

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رد و بدل شدن اعلامیه‌ها و حرف‌های رکیک و صریح میان دو تیم انتخاباتی افغانستان.

به گزارش اسپوتنیک ،جنگ لفظی میان امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی و دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی همچنان  ادامه دارد. .پس از آن که امرالله صالح، معاون اول محمد اشرف‌غنی، در یک یادداشت فیس‌بوکی تیم ثبات و همگرایی را به نژاد‌پرستی محکوم کرد، این تیم واکنش نشان داد و طی یک اعلامیه اظهارات آقای صالح را «شرم‌آور و تأسف‌بار» عنوان کرد.چند دقیقه پس از اعلامیه تیم ثبات و همگرایی، امرالله صالح در یادداشت دیگر از «دریده شدن پردهٔ آشنایی» توسط عبدالله عبدالله یاد‌آوری کرده و گفته است، به زودی سند‌هایی مبنی بر توهین نژادی توسط یکی از سران تیم ثبات و همگرایی را نشر خواهد کرد.این جنگ لفظی پس از آن بالا گرفت که امرالله صالح در یک یادداشت فیس‌بوکی ادعا کرد که یکی از اعضای تیم ثبات و همگرایی قوم هزارهٔ افغانستان را توهین کرده است.

رئیس اسبق امنیت ملی و وزیر اسبق وزارت امور داخله افغانستان در صفحه فیسبوک خود عبدالله عبدالله رییس اجرائیه افغانستان و تیم ثبات و همگرایی را مورد انتقاد قرار داده نوشته است 

که داکتر عبدالله عبدالله رییس دسته ثبات و همگرایی در اعلامیه اغوا کننده بخاطر تحریف اذهان عامه و پنهان سازی زشت گویی و ناسزا گویی اعضای ارشد تیم اش در برابر قوم شریف وعزیز هزاره بر من تاخته است. در همین حال آقای محقق به جای اینکه به پاسخ منطقی موضوع بپردازد نیز در پهلوی چند سطر دشنام سوانح خود را به من نوشته است که در گذشته چه کار ها کرده است. چنان خلص سوانح خود را نوشته که گویی کرسی ای خالی باشد که ایشان را در کار بگماریم. به هرصورت به این موضوع پسان خواهم پرداخت. 
وی طی پیام مشخص به داکتر عبدالله عبدالله نوشته است: «خوب میدانید که ثبوت از توهین نژآدی توسط یکی از اعضای ارشد تیم شما که مسوولیت سازماندهی برای تظاهرات را دارد در نزد ما وجود دارد. ثبوت شامل ساعت ها حرف و برنامه ریزی است که یک بخش کوچک آن را همین دشنام تشکیل میدهد. اگر ثبوت وجود نمیداشت اینقدر دست و پاچه و مضطرب نمیشدید. من تا همین لحظه هیچگاهی در ارتباط به شخص شما از کلمات رکیک کار نگرفته بودم. امشب پرده آشنایی را شما دریدید. دیوار احترام را شما به باروت بستید. خدا و بنده گانش شاهد اند که من مقصر این گسست نبوده و نیستم . حالا که شما بحث ثبوت های ما را دروغ و شرم آور خوانده اید سر از فردا دیده شود که آیا ثبوت وجود دارد یا خیر. من از تاخت بر اشخاص تا همین لحظه دوری جسته بودم. شما آغازش کردید.
در آن گروه هرچیز است به غیر از ثبات و همگرایی».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала