کرزی: افغانستان استقلال ندارد، اگر می‌د‌‌‌‌اشت نتیجه انتخابات اعلام می شد

© US State Departmentکرزی: افغانستان استقلال ندارد، اگر می‌د‌‌‌‌اشت نتیجه انتخابات اعلام می شد
کرزی: افغانستان استقلال ندارد، اگر می‌د‌‌‌‌اشت نتیجه انتخابات اعلام می شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان حامد کرزی می گوید که اگر افغانستان استقلال می داشت، نتیجه انتخابات باید یک روز پس از برگزاری آن اعلام می شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، رئیس جمهور پیشین کشور حامد کرزی در یک نشست خبری گفت، نتایج انتخابات باید یک روز پس از برگزاری آن اعلام می شد، اما تاکنون که اعلام نشده است، دلیل آن آزاد نبودن کشور است.

کرزی به دلیل مخالفت غنی در نشست چین شرکت نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
کرزی به دلیل مخالفت غنی در نشست چین شرکت نمی کند

آقای کرزی می گوید که مردم افغانستان در تاخیر اعلام نتایج نقش ندارند، چیزی که باعث تاخیر اعلام نتایج شده است، نداشتن استقلال است.

رئیس جمهور پیشین می گوید که مرد صلح می خواهند نه در برابر قربانی شدن دستاوردهای هجده سال اخیر، بلکه صلحی که تمام دستاورها در آن حفظ شود.

او افزود: " ساس دستاوردهای هجده ساله جمهوری اسلامی است که بر اصل احکام دین مبین اسلام و آزادی بیان و تشکیل اجتماعات و دموکراسی و حق‌رای دادن مردم است اگر از این دو حق محروم شویم، تمام دستاوردهای اخیر را از دست داده‌ایم".

کرزی تاکید دارد که تلاش خواهد کرد تا روند صلح هر چه زودتر به نتیجه‌ی مطلوبی برسد.

او از جامعه جهانی خواست تا به مردم افغانستان اطمینان دهند که دستاوردهای هجده سال اخیر حفظ شود و آزادی شان زیر پای نمی شود، چون هستند کسانی که از این حق دفاع کنند.

این در حالی منابع می گوید که نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر دیدار داشته و روی از سرگیری گفتگوی های صلح با هم گفتگو کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала