تیم ثبات و همگرایی به کمیسیون انتخابات چهار روز وقت داد

© Photo / Facebook/AAعبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری
عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی چهار روز برای باطل کردن آرای تقلبی به کمیسیون انتخابات وقت داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "کوکچه پرس" دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی 4 روز به کمیسیون انتخابات برای ابطال آرای تقلبی مهلت تعیین کرده و می گوید، اگر این کمیسیون آرای غیر قانونی را باطل نکند، دست به اعتراض مدنی و تظاهرات خواهند زد.

معاونان دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز سه‌شنبه (5قوس) در یک همایش حزب جنبش ملی در حمایت از معترضان در یک نشست خبری در کابل اعلام کردند که خواست‌های دسته‌های انتخاباتی معترض مبنی بر ابطال سه دسته از آرای تقلبی، تاکنون پذیرفته نشده است.

بابر فرهمند معاون اول دسته ثبات و همگرایی در این نشست با حمایت از خواست اعتراض کنندگان در هفت ولایت شمالی گفت که برای حفاظت از آرای پاک شان ایستادگی می کنند.

فرهمند روند بازشماری آرا در غیاب ناظران 16 دسته انتخاباتی را اعتبار بخشیدن به آرای تقلبی خواند و افزود، اعتراضات مردم افغانستان برای جلوگیری از این بخش غیرقانونی، صورت گرفته است.

امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
معذرت خواهی امرالله صالح بابت گفته های اخیرش

او تاکید کرد: “ما غفلت کردیم و به مردم نرساندیم که در کنارتان هستیم، متاسفانه با مداخله مستقیم نیروهای امنیتی در یک تعداد ولایت ها در های کمیسیون انتخابات باز شد و بازشماری در آن تکمیل گردید.”

معاون اول دسته ثبات و همگرایی ادامه داد که نتیجه مذاکره آن ها با کمیسیون انتخابات این است که این کمیسیون سلب صلاحیت شده و حق هیچ تصمیم گیری ندارد.

بیان این که نیروهای امنیتی باید مستقل باشند و در انتخابات مداخله نکنند، خاطرنشان کرد، در این روزها کمیسیون انتخابات خلاف قانون تلاش دارد نیروهای نظامی را در مساله انتخابات دخیل کند.

فرهنمد ادامه داد که یک بخشی از نیروهای امنیتی در بغلان در مقابل معترضین اهانت بزرگی انجام دادند و از گاز اشک آور استفاده کردند.

وی تاکید کرد که حکومت نباید کاری کند که نیروهای امنیتی و دفاعی چند تکه شوند.

معاون اول عبدالله هم چنان تاکید می کند که اگر آرای تقلبی باطل شود، در آن صورت رأی این دسته انتخاباتی بالاتر از 51 درصد خواهد بود.

از سوی هم اسدالله سعادتی، معاون دوم تیم ثبات و هم‌گرایی با انتقاد از اظهارات اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع تاکید کرد که کار وزارت دفاع تفنگ کشیدن در برابر مردم نیست؛ سرپرست این وزارت حق ورود به بحث انتخابات را ندارد و باید نیروهای ارتش را در دفاع از تمامیت ارضی و سرکوب تروریستان بسیج کند.

سعادتی افزود، کار کمیسیون مستقل انتخابات از مسیرش منحرف شده و اگر چنین ادامه یابد، مردم از آن حمایت نخواهد کرد.

او از آمادگی این دسته انتخاباتی برای راه اندازی تظاهرات های گسترده سخن گفته و تاکید کرد، این تظاهرات ها برای ایجاد دوباره حکومت وحدت ملی نیست، بلکه هدف جلوگیری از رفتن تقلب‌کاران به ارگ و رسیدن به قدرت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала