نگرانی ها از اختلاف کرزی و غنی و تأثیر آن بر روند صلح

© Photo / ارگنشست اشرف غنی با حامد کرزی در ارگ
نشست اشرف غنی با حامد کرزی در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا از اختلافات بوجود آمده در روند صلح میان رییس جمهور غنی و حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نگران است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل   "روزنامه اطلاعات" محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا در نشست امروز سه‌شنبه (5 قوس) این مجلس تاکید کرد که اختلافات میان رهبران سیاسی، مصالح کشور را با خطر جدی مواجه می‌سازد.

آقای ایزدیار با اشاره به اختلافات میان حامد کرزی و محمداشرف غنی گفت، در شرایطی که مردم افغانستان در روند صلح به اجماع ملی نیاز دارند و مصالح ملی کشور مطرح است، نباید چنین اختلافاتی به رسانه‌ها درز کند.

به گفته او، سیاسیون باید اختلافات‌شان را از طریق گفتگو میان خودشان حل کنند تا به منافع کشور صدمه وارد نشود.

رحمت الله اچکزی دیگر عضو سنا نیز گفته است که اختلاف میان حامد کرزی و رییس جمهور غنی بر سر مساله صلح "بسیار قوی" است و آنان بادرک مصالح کشور باید به این اختلافات شان نقطه پایان بگذارند.

وی با بیان این‌که آقای کرزی حدود 14 سال در راس قدرت سیاسی کشور بود و از تمام مسایل صلح افغانستان به خوبی آگاهی دارد، افزود که رییس جمهور غنی باید به ملاحظات آقای کرزی احترام بگذارد.

به گفته او، مردم افغانستان دیگر تحمل اختلافات سیاسی را ندارند و رهبران سیاسی باید با تفاهم اختلاف دیدگاه‌های شان را حل کنند.

این در حالی است که روز گذشته حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در خصوص نشست صلح بیجینگ اعلام کرد که به دلیل مخالفت رییس جمهور غنی، نامش را از فهرست هیات مصالحه در این نشست خط زده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала