واکنش حقوق بشر به بازداشت دو فعال مدنی لوگر

© East News / Muhammed Muheisenواکنش حقوق بشر به بازداشت دو فعال مدنی لوگر
واکنش حقوق بشر به بازداشت دو فعال مدنی لوگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو فعال حقوق بشر حدود دو هفته پیش از اتهام‌های بهره برداری جنسی ده‌ها کودک و نوجوان در ولایت لوگر پرده برداشتند، ناپدید گشته‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون حقوق بشر در صفحه تویتراش نگاشته است:"کمیسیون حقوق بشر بازداشت فعالان مدنی لوگر را غیر قانونی خوانده و هرچه سریعتر امنیت این دو فعال را گرفته و آنها را آزاد کنید".
این کمیسیون درواکنش به بازداشت موسی محمودی، رییس جامعۀ مدنی لوگر با یک فعال حقوق بشر دیگر در کابل، می گوید که بازداشت این دو فعال مدنی از سوی "ریاست عمومی امنیت ملی درتقابل آشکار با قوانین نافذهٔ کشور و خلاف معیارهای پذیرفته‌شدهٔ حقوق بشری" خواند. 


گفتنیست که پیش از این سازمان عفو بین‌الملل نیز نشر اعلامیه در صفحه‌ای تویتراش از حکومت افغانستان خواسته بود که فعالان مدنی لوگر را به جای تنبیه آزاد کنند.
از سویی هم این سازمان گفته بود، حکومت افغانستان باید از فعالان مدنی لوگر قدردانی کرده و عاملان آزار و اذیت جنسی کودکان را حاضر به پاسخگویی کند.
این سازمان افزوده است که که این دو فعال مدنی ولایت لوگر زمانی بازداشت شده اند که می خواستند به ملاقات سفیر اتحادیه اروپا در کابل بروند. یادآوری می کنیم، که روز بیست و سوم ماه عقرب، نهاد جامعۀ مدنی لوگر، در گزارشی از ثبت 550 اتهام بهره‌برداری جنسی از کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در شش مکتب در این ولایت پرده برداشت. گزارشی که با واکنش‌های گونا‌گونی روبه‌رو شده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала